به دنبال جنگ تجاری میان چین و آمریکا، صنعت کشاورزی ایالات متحده نیز دچار وضعیت نابسامانی شده و با افزایش 20 درصدی ورشکستگی کشاورزان، به بالاترین حد خود طی 8 سال اخیر رسیده است.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ بر اساس داده‌های منتشر شده توسط دادگاه‌های ایالات متحده، تعداد ورشکستگی‌های مزارع آمریکا در سال 2019، 20 درصد افزایش یافته است.

گفتنی است که در سال 2019، تعداد 595 ورشکستگی مزارع ثبت شد که به میزان قابل توجهی از تعداد 498 مورد در سال 2018 افزایش را تجربه کرده است.

در حال حاضر، میزان ورشکستگی مزارع آمریکا، به بالاترین حد خود طی 8 سال اخیر رسیده است.

قابل ذکر است که به رغم کمک مالی 28 میلیارد دلاری به کشاورزان توسط دولت، که دو برابر میزان کمک مالی به خودروسازی دیتوریت در سال 2009 بوده، این افزایش ورشکستگی انتظار می‌رفت.

با وجود اینکه بسته‌های حمایتی فراهم شده، اما به دلیل جنگ تجاری میان چین و آمریکا، کشاورزان یکی از بزرگترین بازارهای خود را از دست داده‌اند.

همچنین، بخش کشاورزی در حال تجربه سطح بالاتری از بدهی مزارع، قیمت پایین اجناس و شرایط ناپایدار آب و هوایی است.

شایان ذکر است که وزارت کشاورزی اذعان داشت یک‌سوم از درآمد خالص مزارع در سال 2019، از سوی کمک‌های دولتی و پرداخت مالیات‌دهندگان بوده است.

ویسکانسین، با 57 مورد ورشکستگی در بخش کشاورزی، ایالتی بود که بالاترین آمار را در سال 2019 به خود اختصاص داد و باید گفت که بیشترین تعداد آن در بیش از یک دهه بود.

در نمودار ارائه شده، تعداد ورشکستگی‌های سالانه کشاورزان آمریکا، از سال 2010 تا 2019 را مشاهده می‌کنید؛

کشاورزان آمریکا