۰ نفر

جدیدترین قیمت گوجه‌فرنگی اعلام شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 414674
جدیدترین قیمت گوجه‌فرنگی اعلام شد

براساس اعلام رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، حداکثر قیمت گوجه فرنگی بوته‌ای درجه ۱ در خرده فروشی‌ها ۹۵۰۰ تومان است. این در حالی است که براساس مشاهدات میدانی، این محصول جالیزی در خرده فروشی‌ها با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با وجود وعده برخی مسئولان مربوطه مبنی بر تولید زمستانه گوجه فرنگی، تزریق آن به بازار و کاهش قیمت این محصول جالیزی؛ به نظر می‌رسد هنوز بازار این محصول متلاطم بوده و قیمت آن روند نزولی نداشته است؛ به طوری که براساس مشاهدات میدانی، قیمت گوجه فرنگی بوته‌ای درجه ۱ در برخی خرده فروشی‌های مرکز شهر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در این رابطه اسدالله کارگر - رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این سوال که چرا گوجه فرنگی ارزان نشده است؟ گفت: جنوب کشور تامین‌کننده صیفی‌جات است و سیل اخیر در آن مناطق خساراتی را به این بخش وارد کرده است. این خسارات باعث شد که در قیمت محصولات جالیزی نوساناتی ایجاد شود. گوجه فرنگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آن مقدار گوجه فرنگی هایی که قرار بود از جنوب کشور به بازار تزریق شود، به دلیل سیل تزریق نشد و روند نزولی قیمت گوجه متوقف شد.

وی ادامه داد: به دنبال همان سیل شاهد بودیم که در چند هفته پیش، در دیگر محصولات جالیزی همچون پیاز، لوبیا و بادمجان هم با افزایش قیمت مواجه شدیم.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد: اما در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی بوته‌ای در عمده فروشی‌ها بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است و این محصول جالیزی در خرده‌فروشی ها با اعمال سود ۳۵ درصدی با قیمت ۵۴۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی در پاسخ به اینکه پس چرا در برخی خرده‌فروشی‌ها گوجه فرنگی به قیمت بین ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد؟ گفت: اینکه بگوییم هیچگونه تخلفی در سطح شهر صورت نمی‌گیرد، درست نیست، اما اگر این گرانفروشی توسط ماموران تعزیرات و بازرسان مربوطه محرز شود، قطعا با آنها برخورد خواهد شد. به عبارت دیگر ماموران و بازرسان فاکتور خرید خرده فروشی‌ها را بررسی می‌کنند و اگر قیمت نهایی محصولات با فاکتور خرید همخوانی نداشته باشد، تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.

کارگر در پایان گفت: مردم می‌توانند گرانفروشی محصولات در خرده فروشی‌ها را به شماره ۵۵۶۶۲۳۸۰ ۰۲۱ که مختص به اتحادیه میوه و سبزی است، اطلاع دهند.