۰ نفر

تولید گوشت قرمز کاهش یافت

۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۴۲
کد خبر: 412662
تولید گوشت قرمز کاهش یافت

تولید گوشت قرمز در پاییز ۹۸در کشتارگاه‌های رسمی به ۸۱.۴هزار تن رسید که این میزان نسبت به پاییز سال گذشته ۳درصد کاهش و نسبت به تابستان۹۸به میزان۵.۷درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گزیده نتایج فصل پاییز آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فصل پاییز ١٣٩٨ جمعاً ۸۱.۴ هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۴۳.۲ هزار تن، ٥٣.١ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ٢٩.٤ هزار تن، بز و بزغاله با ٦.٦ هزار تن و سایر انواع دام‌ها با ٢.٣ هزار تن، به‌ترتیب ٣٦.١ درصد، ٨.١ درصد و ٢.٧ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در پاییز سال ۱۳۹٨ با عملکرد فصل مشابه سال ۱۳۹٧ نشان‌دهنده کاهش ٣ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل بز و بزغاله ١۳ درصد، گاو و گوساله ٧ درصد، گاومیش و بچه‌گاومیش ٢٦ درصد و افزایش مقدار تولید گوشت برای گوسفند و بره ٤ درصد و شتر و بچه‌شتر ٦٣ درصد بوده است.

نتایج حاصل از این طرح نشان می‌دهد که تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان همین سال بیش از ۵.۷ درصد افزایش داشته است.