۰ نفر

قیمت نجومی زهر زنبور عسل

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۲:۴۲
کد خبر: 411781
قیمت نجومی زهر زنبور عسل

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات یک گرم زهر زنبور ٨٠دلار است و از محل فروش آن، ارزش ۱.۵بشکه نفت را دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عباس کشاورز عصرگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح بنیاد ملی ارتقای بهره وری و مهارت در مجموعه فرهنگی تلاش گفت: زنبور به عنوان حشره ای که در طبیعت پرورش می یابد و حیات بشر وابسته به آن است و باید از این حشره محافظت به عمل آید. 

وی افزود: امروز در بخش زنبورداری با وجود رشد کیفی، عملکرد ما پایین است و با افزایش بهره وری  می توان به بازدهی مطلوب رسید، زیرا با کمترین سرمایه بیشترین تولید را خواهیم داشت. 

کشاورز گفت: برخی محصولات بدون وجود زنبور بازدهی کافی ندارد و از جمله محصول آفتابگردان، بدون وجود زنبور بی حاصل است یا در محصول یونجه، زنبور عسل کمک می کند . 

وی ضمن تاکید بر استفاده از فناوری در محصولات کشاورزی گفت: باید دانش را به کالا تبدیل ساخت و به فکر خلق ثروت باشیم. 

«مرتضی رضایی»معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی کشور نیز گفت: زنبورداری به معنای واقعی صنعت است و برای افزایش تولید باید علم و فناوری در این صنعت وارد شود. 

وی افزود: صنعت زنبورداری مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است و تولید آن وابسته به منابع داخلی و توانمندی بالایی در امر صادرات دارد و با تغییر اقتصاد از سال گذشته و آزاد سازی اقتصاد، مردم با ارزش محصولات تولیدی بیشتر آشنا شدند و به بازارهای صادراتی توجه ویژه ای دارند. 

رضایی پیرامون صادرات عسل و سایر محصولات زنبورداری گفت: چنانچه به بازار داخل توجه شود، موفق نخواهیم شد، بنابراین باید افق دید خود را وسیع تر سازیم. 

وی گفت: ایران سومین کشور تولید عسل و کلونی است و با توجه به گستردگی صنعت زنبورداری که از استخراج عسل و زهر تا تولید محصول عسل است، بحث مهارت افزایی و تبدیل علم به مهارت نیز باید مدنظر قرار گیرد.