۰ نفر

خسارت سیل به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان جدی است

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبر: 410750
خسارت سیل به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان جدی است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بنابر گزارش‌ها خسارت سیل اخیر برای کشاورزان و باغداران جدی است، گفت: قطعاً دولت برآورد خسارت را بررسی و از طریق ستاد بحران اقدامات لازم انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که به منظور بازدید از خسارت سیل اخیر به سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در چابهار اظهار کرد: امروز با همراهی رئیس‌جمهور به این استان سفر و از منطقه دشتیاری بازدید کردم و فرصتی دست داد تا در مناطقی با کشاورزان به‌صورت مختصر صحبت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مدت یک و نیم ماه گذشته نیز سفری به سیستان و بلوچستان داشتم، افزود: در آن سفر نیز از مناطق کشاورزی و پروژه آبیاری این استان بازدید کردم و جلساتی هم در این خصوص با همکاران داشتم.

کشاورز با تأکید بر اینکه سعی می‌کنم در زمان سیل در منطقه حضورداشته باشم، یادآور شد: در سیل استان گلستان 2 بار و در سیل استان خوزستان 3 بار در منطقه حاضر بودم.

وی با اشاره به سفر خود همراه با رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل مشکلات کاری و هماهنگی با سفر رئیس‌جمهور، امروز به همراه سه نفر از معاونین وزارت جهاد کشاورزی در منطقه حاضر شده‌ام و معاونین وزارت جهاد کشاورزی از منطقه بازدید و گزارش‌هایی را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بنا بر گزارش‌ها خسارت برای کشاورزان و باغداران جدی است و در این زمینه ما برآوردها را به وزارت کشور منعکس کردیم.

وی افزود: قطعاً دولت برآورد خسارت را بررسی و از طریق ستاد بحران اقدامات لازم انجام خواهد شد و من نگرانی از این بابت ندارم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پایان به کشاورزان خاطر نشان کرد: برای کشت محصولاتی نظیر سورگوم، ذرت و ماش بذر مورد نیاز آماده شده و در اختیارشان قرار خواهد گرفت.