۰ نفر

خسارت بیش از ۶هزار میلیارد ریالی سیل به کشاورزی زاهدان

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۰:۱۷
کد خبر: 409431
خسارت بیش از ۶هزار میلیارد ریالی سیل به کشاورزی زاهدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، از پیش‌بینی خسارت بیش از ۶هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، غلام حیدر زورقی از پیش‌بینی خسارت بیش از ۶ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی این استان خبر داد و اظهار کرد: بارندگی شدید اخیر در استان خصوصا در منطقه بلوچستان که باعث طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب شد، حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، قنوات، جاده های دسترسی به مزارع، تاسیسات آب و خاکی، دام و دامپروری، انهار سنتی و کانال های آبیاری، بندهای آبخیزداری و استخرهای پرورش ماهی و تاسیسات شیلاتی را در پی داشته باشد.

وی افزود: عمده خسارت به بخش کشاورزی در شهرستان های کنارک، نیکشهر، چابهار، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب وسوران و خاش بوده که بر اساس برآوردهای اولیه گروههای تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی ۶۱۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گروه‌های برآورد خسارت به مناطق روستایی و عشایری اعزام شده‌اند و همچنان در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت‌دیدگان هستند.

زورقی ادامه داد: سیلاب با ورود به باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، مزارع محصولات خارج از فصل که زمان برداشت محصول بوده و دامداری‌ها، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان تحمیل کرده است.