۰ نفر

آمادگی برای مقابله با موج جدید هجوم ملخ صحرایی

۹ دی ۱۳۹۸، ۶:۵۰
کد خبر: 405702
آمادگی برای مقابله با موج جدید هجوم ملخ صحرایی

ملخ مهاجر صحرایی بازهم میهمان ناخوانده ما شد و چه بخواهیم و چه نخواهیم باید میزبانش باشیم. همین 20 روز پیش بود که بار دیگر «فائو» (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) نسبت به ورود این نوع ملخ مهاجم به کشورمان هشدار داده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، ملخ صحرایی این بار دراستان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان دیده شده؛ این مهاجر خستگی‌ناپذیر همان ملخی است که از اواخر سال گذشته و ماه‌های آغازین امسال از خاستگاهش در شبه جزیره عربستان و کشورهای حاشیه دریای سرخ راهی ایران شده بود و سپس به هند و پاکستان رفته بود، اما حال زمان برگشتش به خانه اصلی رسیده و باید یکبار دیگر از کشورمان گذر کند. طی یکسال اخیر 9 استان از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و خراسان جنوبی مورد هجوم این ملخ قرار گرفته بود که در مجموع در سطح 760 هزار هکتار با آن مبارزه شد.

«سید عبدالرضا اشرف منصوری» مدیر حفظ نباتات هرمزگان در این زمینه می‌گوید: از آبان ماه امسال در 4 شهرستان سیریک، جاسک، بشاگرد و به‌تازگی میناب دسته هایی از این نوع ملخ دیده شد که در سطح 3هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان‌ها مبارزه با ملخ مهاجر صورت گرفت، اما خوشبختانه خسارت به باغ‌ها و مزارع تاکنون محسوس نبوده است. به‌گفته مدیر حفظ نباتات هرمزگان هواپیمای سمپاش با هدف مبارزه هوایی با هجوم ملخ صحرایی از هفتم دی ماه در استان مستقر شده است.