۰ نفر

گوجه‌فرنگی طلا شد!

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 398597
گوجه‌فرنگی طلا شد!

به رغم اینکه مسئولان وعده داده‌اند قیمت گوجه‌فرنگی به زودی با عرضه بیشتر این محصول به بازار ارزان خواهد شد، اما بهای این کالا همچنان به صورت روزانه در حال افزایش است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ گوجه‌فرنگی از جمله کالاهایی است که همگام با افزایش بهای بنزین قیمت آن افزایش یافته و اگرچه تا هفته گذشته از کیلویی حدود 4هزار تومان به 13 تا 15هزار تومان رسیده بود اما حالا دو سه روزی است که در سطح شهر با قیمت‌های نجومی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

طبق بررسی‌های میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین از وضعیت قیمت گوجه در مغازه‌های میوه فروشی شمال، مرکز و جنوب تهران، قیمت گوجه بوته‌ای در مرکز و جنوب شهر بین 12 تا 14هزار تومان و گلخانه‌ای بین 16500 تا 20هزار تومان متغیر است و همچنین در مراکز تره‌بار با قیمت 12هزار تومان به فروش می‌رسد.

این درحالیست که مشاهدات نشان می‌دهد گوجه بوته‌ای کیفیت بسیار پایینی داشته و حتی در برخی مغازه‌ها گوجه‌های له‌شده غیرقابل استفاده نیز با قیمت 12هزار تومان فروخته می‌شود.

البته قیمت این محصول در شمال تهران با سایر نقاط شهر تفاوت فاحشی دارد و به نظر می‌رسد در مناطق مرفه نشین گوجه حکم طلا را پیدا کرده، چراکه بررسی‌ها حاکی از آن است که در برخی از مغازه‌های شمال شهر گوجه کیلویی 50 تا 60 هزار تومان عرضه می‌شود و البته مشتری‌های خاص خود را هم دارد.

اگرچه بنابر گفته مسئولان، گوجه‌فرنگی‌های کشت جنوب تا چند روز آینده روانه بازار می‌شود و قیمت این محصول تعدیل خواهد شد؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوب مردم و پرمصرف بودن این محصول در سفره خانوار، ضرورت دارد تا مقامات مسئول با سرعت بیشتری اقدام به تنظیم بازار گوجه‌فرنگی کنند.