۰ نفر

قطب تولید جوجه رنگی کشور کجاست؟

۸ آذر ۱۳۹۸، ۴:۵۰
کد خبر: 398028
قطب تولید جوجه رنگی کشور کجاست؟

جلسه کارگروه امنیت غذا و داروی شهرستان ورامین با محوریت مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان با حضور اعضاء برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جعفرپور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین در جلسه کارگروه امنیت غذا و داروی شهرستان ورامین با محوریت مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، طی سخنانی گفت: با توجه به بروز سرما و رطوبت هوا انفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی از نقاط کشور شیوع پیدا کرده و تاکنون ۱۶ کانون انفولانزا در کشور شناسایی شده است.

وی ادامه داد: شیوع انفولانزا در مرغدارهای بومی و سنتی بیشتر مشاهده میشود و نمیتوان اطمینان داد که با واکسیناسیون صد درصد پیشگیری صورت میگیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین اظهار کرد: شهرستان ورامین قطب تولید جوجه اردک و جوجه رنگی در کشور است و یکصد واحد غیر مجاز در این شهرستان فعالیت میکند و استعداد ابتلا به بیماری را نیز دارد.

وی گفت: ساماندهی صنوف در دستور کار است و۲۰ واحد که شرایط لازم و استاندارد را دارد برای گرفتن پروانه را دارند که اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است.

جعفر پور در پایان سخنان خود یادآور شد: انفولانزای فوق حاد پرندگان علاوه بر تلفات حیوانی تلفات انسانی را نیز در پی دارد و نباید سلامت مردم را با سهل انگاری به مخاطره انداخت.