۰ نفر

احتمال کاهش قیمت نهاده‌های دام و طیور دور از انتظار نیست

۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
کد خبر: 395972
احتمال کاهش قیمت نهاده‌های دام و طیور دور از انتظار نیست

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: نه تنها افزایش قیمت در باب نهاده های دام و طیور نخواهیم داشت، بلکه احتمال کاهش قیمت نیز دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین ، کورش سیامک اظهار کرد: میزان واردات نهاده های دام و طیور توسط بخش خصوصی که در خلال سال های اخیر  بیشترین سهم را در تامین نهاده های مذکور ایفا کرده است، با وجود مشکلات متنوع، در طول سال جاری حتی از سنوات قبل چشمگیرتر است.

سیامک افزود: در حین ارائه این گزارش نیز تعداد قابل توجهی از محمولات ذرت دامی، کنجاله سویا و جو خریداری شده توسط اعضای اتحادیه آوندا از بنادر آمریکای جنوبی و دریای سیاه به سوی بنادر کشور در خلیج فارس گسیل شده اند.

وی گفت: هر روزه واگن های بی شماری نیز از دشت های قفقاز و ماورای آن مقادیر متنابهی ذرت و جوی خریداری شده توسط اعضای این اتحادیه را بدون توقف و انقطاع در مبادی ورودی مختلف از سرخس تا مرز آستارا تحویل می کنند.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران بیان کرد: فراوانی نهاده های دام و طیور در اقصا نقاط کشور و انباشتگی بیش از حد ذخایر استراتژیک شرکت های دولتی و شبه دولتی موجب وفور عرضه شده که در نتیجه آن قیمت برخی از نهاده ها رو به کاهش نیز گذاشته است.

سیامک افزود: با توجه به اهتمام جدی وزارت صمت و بانک مرکزی به تامین ارز مورد نیاز وارد کنندگان، همچنین انتظار می رود تحقق این امر موجب آزادسازی حجم قابل توجه دیگری از محمولات وارداتی و ورود آنها به چرخه مصرف را نیز تمهید کرده و از این رو نه تنها افزایش قیمت در باب نهاده های دام و طیور نخواهیم داشت، بلکه احتمال کاهش قیمت نیز دور از انتظار نخواهد بود.