۰ نفر

کاهش حدود ۱۵هزار تومانی قیمت گوشت طی ۲ماه

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۶
کد خبر: 395434
کاهش حدود ۱۵هزار تومانی قیمت گوشت طی ۲ماه

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به ثبات دوماهه و روند کاهشی قیمت‌ها گفت: علیرغم بارندگی‌های اخیر و کاهش حمل دام، قیمت‌گوشت ثابت مانده و روند قیمت طی دو ماه اخیر کاهشی بوده است.

به گرارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی اصغر ملکی با بیان اینکه وضعیت بازار و قیمت‌ گوشت گوسفندی ثابت و کم رونق است اظهار داشت:‌در حال حاضر به دلیل بازندگی روزهای اخیر دام کمتر منتقل شده ولی به همان نسبت نیز تقاضا برای خرید کاهش داشته است، بنابراین قیمت‌ گوشت ثابت مانده است.

وی ادامه داد:طی دو روز آینده که بازندگی ها کاهش یابد، وضعیت حمل و نقل دام نیز بهتر خواهد، همچنین با توجه به اینکه دوماه از ثبات قیمتی همراه با کاهش نرخ‌ها می‌گذرد، بازار عرضه و تقاضا کم رونق پیش می‌رود. بر هیمن اساس از دوماه گذشته تا کنون بین 15 تا 20 هزار تومان قیمت شقه گوسفندی کاهش یافته است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، امروز قیمت هر کیلو شقه گوسفندی 78 تا 81 هزار تومان به مغازه‌داران فروخته و با 10 درصد افزایش به دست مردم می‌رسد.

ملکی با اشاره به اینکه در سال جاری با توحه به درخواست اتحادیه خروج دام از کشور ممنوع شد، خاطر نشان کرد: با توجه به ثبات نسبی در قیمت دلار، قاچاق دام نیز به صرفه نیست، بر اساس همین نیاز دام برای مصرف داخلی کاملا تأمین شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.