۰ نفر

رئیس شورای ملی زعفران ایران‌:

مزارع زعفران ‌شناسنامه‌دار می‌شو‌د‌

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 394737
مزارع زعفران ‌شناسنامه‌دار می‌شو‌د‌

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: برای حمایت از محصول زعفران و مدیریت برفرآیند کاشت، داشت وبرداشت، مزارع زعفران کشور شناسنامه‌دار می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسن احتشام شامگاه  پنج شنبه در جمع کشاورزان زعفرانکار خراسان جنوبی در قاین اظهار داشت: برای برداشت زعفران و به منظور رهگیری محل تولید این محصول به مزارع  کد 13 رقمی اختصاص داده می شود که می توان از طریق آن، محل تولید زعفران و اصالت آن را شناسایی کرد.

وی بیان کرد: این شناسه 13 رقمی شامل کد پستی محل، روستا، کشاورز، مزرعه، کد کشور و کد استان تولید کننده است که می توان آن را چه در داخل و چه در خارج از کشور رهگیری کرد.

رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران 120 هزار هکتار در کشور است گفت: از مزیت‌های این طرح این است که می توان محصول خالص و حاصل تلاش کشاورز را از محصول تقلبی موجود در بازار متمایز کرد.

احتشام با بیان اینکه داشتن شناسه 13 رقمی نشان دهنده محصول با شناسنامه و بااصالت است  تصریح کرد: رهگیری محصول زعفران با این شناسه 13 رقمی، به گونه ای است که افتخار بهترین محصول به خود کشاورز برمی گردد و مشخص می شود که کدام کشاورز با حجم زمینی که در اختیار داشته و میزان برداشتی که انجام داده، محصول باکیفیت تری تولید کرده است.

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: وزارت جهاد کشاورزی، سازمان های جهاد کشاورزی استان هایی که در زمینه کشت زعفران فعال هستند، تشکل های بخش خصوصی، اتحادیه ها و تعاونی های مناطق زعفران کاری می توانند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.