۰ نفر

باغداران ازبرداشت زیتون جهت کنسرو خودداری کنند

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۱۱
کد خبر: 380863
باغداران ازبرداشت زیتون جهت کنسرو خودداری کنند

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به آغاز برداشت این میوه در کشور، گفت: از باغداران درخواست می کنیم از برداشت شتاب زده این محصول به عنوان زیتون کنسروی خودداری و تامرحله روغن کشی صبر کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهدی عباسی با اشاره به آغاز برداشت زیتون در کشور در حدود ۲ روز اخیر، اظهارداشت: مبنای کنترل قیمت ها بحث عرضه و تقاضاست در همین زمینه دو پیشنهاد را به تولیدکنندگان ارائه می کنیم که می تواند در جهت حفظ تعادل بازار سودمند باشد بنابراین از تولیدکنندگان می خواهیم از برداشت شتاب زده محصول برای کنسرو اجتناب کنند.

وی  با بیان اینکه هدف اصلی در تولید زیتون، تامین روغن زیتون مورد نیاز کشور و کاهش وابستگی به واردات در این زمینه است، گفت: پیش بینی قیمت روغن زیتون برای سالجاری بین ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان است و تا آخر هفته جاری این نرخ نهایی می شود و کارخانجات روغن کشی قیمت نهایی را اعلام و براساس آن روغن را از تولیدکنندگان خریداری می کنند.

به گفته این فعال بخش خصوصی در این صورت هرکیلوگرم زیتون از تولیدکننده به قیمت ۸ تا ۹ هزارتومان خریداری می شود اما قیمت زیتون کنسروی از این نرخ کمتر است.

رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به اینکه از تولیدکنندگان درخواست می کنیم صبر کنند تا زیتون ها به مرحله روغن کشی برسند، افزود: در این شرایط باید ۵۰ درصد میوه زیتون به رنگ بنفش درآمده باشد و حدود ۲۰ روز تا یکماه آینده این اتفاق می افتد.

عباسی ادامه داد: اگر هم تولیدکنندگان برداشت را به صورت کنسروی انجام می دهند فرآوری محصول را خودشان انجام دهند یا اینکه در شهرک صنعتی که واحدهای فرآوری به صورت اجرتی کار فرآوری را برای آنان انجام می دهند، استفاده کنند که این واحدها محصول فرآوری شده را هم تا ۳۰ مراد ۹۹ برای تولیدکنندگان نگهداری می کنند.