۰ نفر

خبر تازه رئیس سازمان چای کشور برای چایکاران

۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹
کد خبر: 377210
خبر تازه رئیس سازمان چای کشور برای چایکاران

رئیس سازمان چای کشور گفت: در سال زراعی جدید ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره زراعی به چایکاران و تجهیزات و نوسازی به کارخانجات از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور پرداخت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رئیس سازمان چای کشور افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای به نسبت سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این اقدام بسیار خوب تأثیر به سزایی در افزایش میزان رضایتمندی بین چایکاران گیلان و مازندران از یک سو و ایجاد رغبت بیشتر در آنان جهت احیاء باغات چای کشور نسبت به سال گذشته داشته است.

جهانساز افزایش 32 درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و افزایش 44 درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه دوم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نرخ خرید برگ درجه یک از 27 هزار و 292 ریال به 36 هزار ریال و نرخ خرید برگ سبز درجه دوم از 15 هزار و 283 ریال به 22 هزار ریال افزایش یافت.

وی از خرید تضمینی حدود 101 هزار تن برگ سبز چای از ابتدای دوره بهره‌برداری تا تاریخ یکم شهریور امسال سخن گفت و ابراز داشت: این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 14 درصد رشد داشته از طرفی دیگر در حال حاضر بیش از 198 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران نیز به حسابشان واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان تولید برگ سبز چای در سال 98 تا حدود 120 هزار تن افزایش پیدا کند اظهار داشت: پرداخت تسهیلات باغ و کارخانه به میزان 2 میلیارد تومان و احداث 3 مجتمع باغ و کارخانه از دیگر فعالیت‌های مثبتی است که در عرصه صنعت چای کشور به انجام رسیده است.

جهانساز آبیاری به شیوه نوین در سطح معادل 864 هکتار از باغات چای کشور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سازمان چای کشور در کنار این هدف یاد شده موضوع افزایش ضریب مکانیزاسیون و بهره‌گیری بیشتر از فناوری‌های نوین نظیر ماشین‌آلات هرس و برگ چین را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی از توزیع 6 هزار و 325 تن کود در سال زراعی جدید بین کشاورزان چایکار و افزایش حدود 20 درصدی آن در مقایسه با سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: تهیه طرح ساماندهی و توسعه پایدار زنجیره ارزش محصول راهبردی چای از موضوعات مهمی است که در اولویت سازمان چای کشور قرار گرفته است.