۰ نفر

گوشت‌های یارانه‌ای از رستوران‌های شمال تهران سر درآورد!

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۳
کد خبر: 370981
گوشت‌های یارانه‌ای از رستوران‌های شمال تهران سر درآورد!

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: گوشت‌های وارداتی باید به دست مصرف‌کننده کم‌درآمد می‌رسید اما شاهد بودیم که بسیاری از رستوران‌های شمال تهران نیز از گوشت‌های وارداتی استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  خانه ملت، عباس پاپی‌زاده بالنگان نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر واردات گوشت با ارز 4 هزار و 200 تومانی در بازار، گفت: زمانی که هنوز بازار ارز دچار نوسان نشده بود گوشت نرخ مشخصی داشت و در آن زمان نیز با ارز دولتی واردات گوشت صورت می‌گرفت، بالا رفتن نرخ ارز قیمت کالاهای وارداتی را نیز افزایش داد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تصمیم گرفته شد برای واردات گوشت ارز دولتی 4 هزار 200 تومانی اختصاص یابد و با توجه به اینکه نرخ این محصول در بازار جهانی تغییری نکرد باید گوشت وارداتی به‌عنوان تنظیم کننده بازار به‌نرخ گذشته به دست مصرف کننده می‌رسید.

قیمت گوشت تولید داخل سه‌برابر رشد کرده است

وی با تأکید بر اینکه در شرایطی که گوشت ارزان‌قیمت وارد کشور می‌شود نباید قیمت تولید داخل این محصول نیز افزایش پیدا کند، عنوان کرد: متقاضیان موجود بازار میان گوشت وارداتی و تولید داخل محصول ارزان‌قیمت را خریداری می‌کند، اما در بازار واقعی با توجه به شرایط موجود قیمت گوشت تولید داخل تا سه برابر افزایش پیدا کرد.

گوشت‌های وارداتی باید به دست مصرف‌کننده کم‌درآمد برسد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم کاهش قیمت گوشت تولید داخل به‌دلیل توزیع گوشت وارداتی با ارز 4 هزار و 200 تومانی با نرخ ارز آزاد بود، تصریح کرد: گوشت‌های وارداتی باید به دست مصرف کننده کم‌درآمد می‌رسید اما شاهد بودیم که بسیاری از رستوران‌های شمال تهران نیز از گوشت‌های وارداتی استفاده می‌کنند.

حجم واردات گوشت با میزان ثبت سفارش و دریافت ارز همخوانی ندارد

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی در پایان با تأکید بر اینکه "گوشت‌های وارداتی که باید به دست افراد کم‌درآمد می‌رسید به دست افراد بدون صلاحیت رسید و شاهد افزایش قیمت نیز بودیم"، خاطرنشان کرد: قسمت مهمی از ارز تأمین‌شده برای واردات گوشت قرمز مورد استفاده قرار نگرفت. حجم واردات گوشت با میزان ثبت سفارش و دریافت ارز دولتی شرکت‌ها همخوانی ندارد.