۰ نفر

افزایش قیمت گوشت مرغ توسط مرغداران تخلف است

۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبر: 370790
افزایش قیمت گوشت مرغ توسط مرغداران تخلف است

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران اعلام کرد که قیمت مصوب جوجه یک روزه تا گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان که اخیرا از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شده ملاک بازار است و هر کسی که بالاتر از این نرخ‌ها محصولش را بفروشد تخلف مرتکب شده و قابل دفاع نیست اما فصل گرما و دلالان و واسطه‌ها از عوامل دیگر گرانی گوشت مرغ در بازار هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طی هفته گذشته قیمت گوشت مرغ افزایش یافت و به حدود ۱۷ هزار تومان در بازار رسید، این در حالی است که مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروش پرنده و ماهی اعلام کرد که مرغداران مقصر گرانی گوشت مرغ هستند چرا که هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری را که باید ۸۵۰۰ تومان بفروشند تا بیش از کیلویی ۱۱ هزار تومان عرضه می‌کنند که با این نرخ‌ها قیمت منطقی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است نه ۱۳ هزار تومان تنظیم بازار.

بهمن محمدیاری، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران گوشتی ایران در این باره گفت: مرغداران قیمت مرغ زنده را تا ۱۱ هزار تومان افزایش ندادند اما بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند که علت آن گرمای هواست که وزن گیری مرغ را با مشکل مواجه می‌کند و از سوی دیگر باعث افزایش تلفات و مصرف خوراک مرغ می‌شود.

وی افزود: قطعا فروش مرغ زنده یا گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار خلاف قانون است و آن را رد می‌کنیم و مرغداران باید آن را رعایت کنند.

محمدیاری گفت: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران درصدد افزایش ۲۰ تا ۲۵ میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی هستیم تا با افزایش تولید و عرضه بتوانیم قیمت‌ها را تعدیل کنیم چرا که باید در شرایط فعلی جنگ اقتصادی کنار مردم باشیم.