۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

یک دست کله و پاچه چند؟/ کمبود کله پاچه نتیجه کاهش تولید و صادرات دام

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبر: 370358
یک دست کله و پاچه چند؟/ کمبود کله پاچه نتیجه کاهش تولید و صادرات دام

رییس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سیرابی گفت: قیمت هر دست کله و پاچه در هر مغازه متغیر است اما خود ما کله پاچه مرغوب را دستی 135هزار تومان عرضه می‌کنیم.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ حسین رواسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین کمبود کله و پاچه را مشکل این صنف عنوان کرد و افزود: مردم ایران مشتاق مصرف کله و پاچه هستند اما دو سالی است که ما به شدت کمبود تولید داریم.

رواسی ادامه داد: علاوه بر کمبود تولید با صادرات گوسفند و واردات گوشت بدون کله و پاچه نیز مواجه شدیم و این موضوع مشکل ما را دو چندان کرد.

او همچنین به کاهش تقاضا در این بازار اشاره کرد و گفت: مشتری که حداقل در ماه 4وعده کله و پاچه مصرف می‌کرد الان به دو ماه یکبار رسیده و این کاهش تقاضا در پی کمبود تولید رخ داده است.

رییس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سیرابی خاطرنشان کرد: ما این موضوع را با نمایندگان مجلس در میان گذاشته‌ایم و از طرف شبکه دام‌پزشکی وعده شده که مشکل واحد‌های صنفی و کمبود تولید حل خواهد شد.

رواسی درباره قیمت کله و پاچه بیان کرد: قیمت کله و پاچه از سال96 آزاد و قرار شد واحد‌های صنفی به صورت رقابتی قیمت اعلام کنند اما ما قیمت‌های 150 تا 200هزار تومان را برای یک دست کله پاچه قبول نداریم.

وی ادامه داد: خرید کله و پاچه بسته به نوع کیفیت چیزی حدود 30هزار تومان تفاوت دارد؛ به طور مثال قیمت خرید کله پاچه کم کیفیت در حال حاضر 80هزار تومان و با کیفیت بیش از 100هزار تومان است و همین موضوع باعث شده بهای فروش آن نیز متفاوت باشد، اما خود من کله پاچه با کیفیت را دستی 135هزار تومان عرضه می‌کنم تا مشتری توان خرید داشته باشد.

رواسی درباره قیمت‌ کله و پاچه در روز عید قربان نیز بیان کرد: تقریبا همه کسانی که در روز عید قربان گوسفند قربانی می‌کنند کله و پاچه‌اش را نیز خودشان مصرف می‌کنند و این موضوع در شرایط کمبود تولید، تاثیر چندانی در صنف ما ندارد و از طرفی قیمت نیز در این روز نباید افزایش پیدا کند.