۰ نفر

درخواست نماینده میناب برای ترخیص بذر کشاورزی از گمرکات کشور

۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۶
کد خبر: 368320
درخواست نماینده میناب برای ترخیص بذر کشاورزی از گمرکات کشور

نماینده مردم میناب در مجلس از وزرای جهادکشاورزی و اقتصاد خواست تا هر چه سریعتر زمینه ترخیص شدن بذر کشاورزی را از گمرکات کشور به وجود آورند و اجازه ندهند گرانی محصولات کشاورزی بار دیگر به مردم فشار بیاورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمصطفی ذوالقدر در نطق میان دستور امروز (دوشنبه)، گفت: چند روز قبل به اتفاق ۱۳ نماینده از کمیسیون مختلف مجلس در سفر به شهرستان میناب در جریان مشکلات کشاورزان قرار گرفتند اما مشکلات این بخش بیش از ظرفیت این نمایندگان است و کل مجلس باید به این مسئله اهتمام داشته باشد.

وی بر لزوم اهمیت به بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: از مجلس می‌خواهم به گلخانه‌های بزرگ کشور که مرکز آن در میناب و رودان قرار دارد، رسیدگی شود. آقای وزیر جهادکشاورزی یک ماه قبل هم شما به منطقه سفر کردید و مسئله هجوم ملخ‌ها را حل کردید و گفتید بذر کشاورزی در گمرک است اما هنوز حتی یک کیلو بذر به دست کشاورزان نرسیده است. البته وزیر اقتصاد مسؤول این وضعیت است. ایشان باید دستور دهد بذرهای کشاورزی هر چه سریعتر از گمرک ترخیص شود.

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس تحویل دیرهنگام بذر به کشاورزان را موجب عرضه نشدن به موقع محصول به بازار و افزایش قیمت انواع محصولات کشاورزی و باغی دانست.

نماینده مردم میناب در مجلس خطاب به وزرای صنعت و جهادکشاورزی، گفت: مبادا جلوی صادرات را بگیرید. اگر این کار را انجام دادید بدانید از پشت تریبون مجلس هر آنچه را که می‌دانم بیان می‌کنم. خواهم گفت دسته‌ای دلال اجازه نمی‌دهند کشاورزان نفس بکشند.

ذوالقدر خطاب به رییس فرودگاه‌های کشور و مدیرکل فرودگاه استان هرمزگان گفت: فرودگاه میناب در حال تبدیل شدن به مرکز صادرات کشور است و علاوه بر مسافر، کالا نیز از این فرودگاه صادر می‌شود. باید کاری کنیم تا صادرات به آسانی انجام شود.

وی از وزیر نیرو خواست تا قیمت برق را خیلی گران نکند. چرا که فشار زیادی به مردم وارد می‌شود.