۰ نفر

زور دولت به تاجران نهاده‌ چربید!

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۲
کد خبر: 364863
زور دولت به تاجران نهاده‌ چربید!

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه اقدامات وزارت جهاد منجر به ساماندهی توزیع نهاده های دامی توسط تجار شده است، از بازگشت آرامش به بازار این محصول خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید احمد مقدسی با بیان اینکه درحال حاضر بازار نهاده‌های دامی شرایط مطلوبی را طی می‌کند، گفت: بعد از فشارهایی که از سوی تجار به تولیدکنندگان دام و طیور وارد شد، وزارت جهاد وارد عمل گردید و مانع ادامه فعالیت‌های اخلال گرانه آنها در بازار شد.

وی با اشاره به اینکه یک ماهی است که از نرخ‌های کاذب نهاده‌ها در بازار خبری نیست، گفت: در حال حاضر نهاده‌های دامی با نرخ‌های مصوب به فروش می‌رسد و براین اساس هرکیلوگرم کنجاله سویا ۲۴۵۰ تومان، ذرت ۱,۳۵۰ تومان و جو نیز ۱,۳۵۰ تومان به دست تولیدکننده دام و طیور می‌رسد.

مقدسی اضافه کرد: فقط کرایه حمل کمی افزایش یافته و از کیلویی ۲۰۰ تومان به ۲۵۰ تومان رسیده که تولیدکنندگان ناچارا آن را پذیرفته اند.

وی با بیان اینکه توزیع نهاده‌های دامی در حال حاضر با صدور حواله از سوی وزارت جهاد انجام می‌شود، گفت: این وزارتخانه با تجار متخلف برخورد کرد و به آنان فشار آورد تا نهاده‌ها را درست و با قیمت‌های منطقی عرضه کنند.

مقدسی با اشاره به اینکه تجار موظف هستند درباره عملکرد خود به دولت گزارش بدهند، ادامه داد: سامانه جامع توزیع نهاده‌های دامی به صورت پایلوت در چند استان کشور آغاز به کار کرده اما هنوز کامل نشده است و به تدریج در سراسر کشور گسترش خواهد یافت.

به گفته وی استان تهران جزو مناطق پایلوت کار این سامانه نیست.

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خرید شیرخام نیز به نرخ مصوب انجام می‌شود، گفت: درحال حاضر هرکیلوگرم شیرخام با قیمت پایه هرکیلوگرم ۲,۳۹۰ تومان به علاوه ۱۵۰ تومان کرایه حمل خریداری می‌شود.