۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی:

ظرفیت سردخانه‌های کشور به 5میلیون تن رسید

۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۰
کد خبر: 364491
ظرفیت سردخانه‌های کشور به 5میلیون تن رسید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ٩٢ ظرفیت سردخانه‌های کشور ٢ میلیون تن بود اما با اقدامات انجام شده هم اکنون این ظرفیت به پنج میلیون تن رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود حجتی عصر پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان همدان در آئین بهره برداری سردخانه، سورتینگ و بسته بندی ۱۵ هزار تنی سیب زمینی در شهرستان رزن، توسعه سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها را کمک بزرگی به کشاورزان به خصوص در فصل تولید و برداشت محصول دانست.

وی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن در صدور مجوزها و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی گفت: با ایجاد زنجیره تولید فاصله تولید محصولات کشاورزی تا مصرف کننده کاهش می‌یابد.

حجتی ادامه داد: با ایجاد زنجیره‌های تولید اعم از جمع آوری، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی، ضمن ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان، فاصله قیمت تولید تا مصرف محصولات کشاورزی کم و کوتاه‌تر می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نامه‌ای توسط یکی از کشاورزان به دستم رسید که متأثر شدم عنوان کرد: در این نامه قید شده بود که من مالک ۲۰۰ هکتار زمین هستم که در آن سوله ای برای نگهداری کاه و ماشین آلات کشاورزی ایجاد کرده‌ام که به دلیل تغییر کاربری تخریب خواهد شد.

حجتی اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی، سردخانه‌ها، انبارهای محصول و تجهیزات و هرگونه فعالیت و ساخت و ساز در راستای افزایش راندمان و ارتقای تولید و ارزش افزوده محصولات کشاورزی و ایجاد پایداری تولید در بخش کشاورزی تغییرکاربری اراضی کشاورزی محسوب نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری به معنای از بین بردن شرایط تولید است اما ایجاد چنین مکان‌هایی کمک به تولید و تولید کننده است.

سردخانه بالای صفر ۱۵ هزار تنی عصر پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در اراضی امیرآباد شهرستان رزن با قابلیت ذخیره سازی ۲۰ هزار تن سیب زمینی و پیاز در سال در زمینی به مساحت ۵۶ هزار و ۶۳۸ متر مربع و زیربنای ۱۰ هزار و ۵۲۸ مترمربع بهره برداری شد.