۰ نفر

وضعیت واردات شکر به کشور چگونه است؟

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبر: 357353
وضعیت واردات شکر به کشور چگونه است؟

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر با بیان اینکه هنوز پیشنهادی برای افزایش قیمت شکر نداده‌ایم، گفت: شکر وارداتی بخش خصوصی به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران گفت: بخشی از شکر خام وارداتی توسط بخش خصوصی وارد کشور شده و بقیه شکرها در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد. 

دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر ایران بیان داشت: مجوز واردات 800 هزار تن شکر صادر شده است و تاکنون بیش از 600 هزار تن شکر تخصیص ارز شده و انتقال ارز بیش از 300 هزار تن شکر هم انجام شده است. 

وی در پاسخ به این این سوال که برای جلوگیری از بروز تخلفات در عرضه شکر چه اقداماتی انجام می‌شود، گفت: از کارخانه‌های واردکننده شکر خام وارداتی تعهد محضری اخذ شده تا شکر وارداتی را به قیمت مصوب عرضه کنند. 

* هنوز پیشنهادی برای افزایش قیمت شکر نداده‌ایم

دانایی در پاسخ به این سوال که قیمت پیشنهادی عرضه شکر سفید توسط انجمن به ستاد تنظیم بازار چقدر است، گفت: فعلا قیمت پیشنهادی خود را به ستاد تنظیم بازار اعلام نکرده‌ ایم  زیرا در ابتدا باید قیمت چغندر تعیین شود و پس از آن  انجمن قیمت پیشنهادی خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌دهد. 

وی با بیان اینکه 75 درصد قیمت نهایی شکر ناشی از قیمت چغندر است، گفت: قیمت خرید  چغندر از کشاورزان در کمیسیون شورای اقتصاد در حال بررسی است و پس از اینکه قیمت این محصول تعیین شد انجمن  قیمت پیشنهادی برای شکر سفید  در سال 98  را به ستاد تنظیم بازار ارائه می‌ دهد  و در نهایت در شهریور ماه قیمت مصوب شکر سفید اعلام می‌شود. 

گفتنی است در حالی که دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر اعلام می‌کند که پیشنهادی برای افزایش قیمت شکر به ستاد تنظیم بازار ارائه نشده است اما محمدرضا کلامی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تنظیم بازار وزارت صنعت از بررسی پیشنهاد افزایش قیمت شکر توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان خبر داده است.