۰ نفر

گوجه سبز نوبرانه‌ای لاکچری

۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 347021
گوجه سبز نوبرانه‌ای لاکچری

رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز در خصوص قیمت نوبرانه‌های فصل گفت: قیمت نوبرانه‌ها تا هفته آینده کاهش قیمت چشمگیر خواهد داشت، گوجه سبز در حال حاضر کیلویی۹۰ هزار تومان است که همین قیمت تا هفته آینده ۲۰ برابر کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا فلاح در خصوص افزایش قیمت پیاز در هفته‌های اخیر گفت: پیاز تا ۱۵ فروردین ماه صادر می‌شد، به جز صادرات بارش‌های اخیر هم باعث افزایش قیمت پیاز شده و جلوگیری از صادرات هم تاثیری در قیمت آن نداشته است.

وی در ادامه افزود: بارش‌ها در خوزستان به خصوص منطقه دزفول باعث شده کشاورزان در برداشت محصولات دچار مشکل شوند و نتواند محصولات را به حالت قبل برداشت کنند. البته فصل برداشت پیاز مناطقی مانند جیرفت و جهرم به پایان رسیده و درحال حاضر باید کمی صبر و تحمل داشنه باشیم تا پیاز دزفول برداشت و به بازار برسد.

فلاح در ادامه اعلام کرد: قیمت هرکیلو پیاز درجه یک در حال حاضر ۱۲ هزار تومان است که امیدواریم در چند روز آینده شاهد کاهش قیمت پیاز هم باشیم.

وی در خصوص قیمت موز هم اعلام کرد: موز چون یک محصول وارداتی‌ست نباید با دیگر محصولات مقایسه شود و قیمت آن هم همیشه به طور تقریبی کیلویی یک دلار بوده است و با افزایش یا کاهش قیمت ارز قیمت موز هم تغییر می ‌ کند و ثابت نیست.

فلاح در ادامه اظهار داشت: سال گذشته در چنین روزهایی شاهد بارش برف و باران سنگینی بودیم که حدوداً هفت استان تولید کننده سیب را تحت تاثیر قرار داد و باعث افزایش قیمت سیب شد، امسال هم اگر سرمازدگی تکرار نشود شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. قیمت سیب درجه یک هم اکنون ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز در خصوص قیمت نوبرانه‌های فصل گفت: قیمت نوبرانه‌ها هم تا هفته آینده کاهش قیمت چشمگیر خواهد داشت، گوجه سبز در حال حاضر کیلویی۹۰ هزار تومان است که همین قیمت تا هفته آینده ۲۰ برابر کاهش پیدا خواهد کرد.

فلاح در ادامه اظهار داشت: فصل درحال تغییر است و این دوره به اصطلاح سیاه بهار است چون میوه خاصی ندارد، نوبرانه‌ها هنوز به طور کامل به بازار نیامده‌اند و قیمت تقریباً بالایی دارند، میوه‌های زمستانی هم تقریباً به اتمام رسیده است بنابراین مردم حدوداً ۱۰ تا ۱۵ روز صبر کنند بازار میوه متعادل خواهد شد‌.

وی در پایان افزود: البته صادرات هنوز به طور صد در صد به پایان نرسیده است، کشورهای همسایه تشنه واردات محصولات ما هستند از طرفی ارزش پول ملی ما هم کاهش پیدا کرده است بنابراین کمی افزایش قیمت میوه در این فصل طبیعی و عادی بوده اما به دلیل شرایط موجود این افزایش قیمت‌ها بیش از پیش نمایان است.