۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

سرنوشت 600هزارتن کنجاله سویای دپو شده در بندر امام (ره) چه شد؟/ تاخیر در تحویل قیمت کنجاله سویا را 5هزارتومان کرد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴
کد خبر: 345080
سرنوشت 600هزارتن کنجاله سویای دپو شده در بندر امام (ره) چه شد؟/ تاخیر در تحویل قیمت کنجاله سویا را 5هزارتومان کرد

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران گفت: در پایان سال گذشته شرکت پشتیبانی امور دام کشور600 هزار تن کنجاله سویا وارد کرد که برای 4 ماه نیاز صنعت طیور کشور کافی است اما، به دلایل نامعلوم این نهاده به میزان کافی به دست تولیدکنندگان نمی رسد، این موضوع قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد را نجومی بالا برده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ فرزاد طلاکش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا در بازار آزاد به 5 هزار تومان رسیده است، اظهار کرد: کمبود عرضه دلیل افزایش قیمت این نهاده در بازار بوده است.

وی ادامه داد: برخی مرغداران بیش از یک ماه پیش برای خرید نهاده های دامی سویا و ذرت ثبت نام و مبالغ آن ها را وازیر کرده اند اما، هنوز خبری از تحویل این نهاده ها نیست.

وی قیمت هر کیلوگرم ذرت در بازار آزاد را یک هزار و 800 تومان عنوان کرد.

به گفته طلاکش؛ کاهش عرضه و افزایش قیمت این دو نهاده دامی در حالی اتفاق افتاده است که شرکت پشتیبانی امور دام حجم بالایی کنجاله سویا و ذرت را در پایان سال گذشته وارد و در بندر امام (ره) دپو کرده است.

وی با اشاره به شرایط بد اقتصادی مرغداران گرانی نهاده ها را دلیلی بر تشدید مشکلات مالی آن ها دانست.

طلاکش تاکید کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید تخم مرغ با سود مرغدار 8 هزارتومان و قیمت خرید درب مرغداری 5600 تومان است.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران همچنین از روزانه 200 تن مازاد تولید تخم مرغ در کشور خبر داد.

طلاکش تولید روزانه تخم مرغ در کشور را 2 هزار و 800 تن و میزان مصرف را حداکثر 2 هزار و 600 تن عنوان کرد.