۰ نفر

قیمت جهانی مواد غذایی ثابت ماند؛

افزایش ۰.۴درصدی قیمت گوشت در بازار جهانی/ لبنیات ۶.۲درصد گران شد

۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 344818
افزایش ۰.۴درصدی قیمت گوشت در بازار جهانی/ لبنیات ۶.۲درصد گران شد

سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد قیمت جهانی لبنیات در ماه مارس ۶.۲ درصد نسبت به ماه قبل و قیمت گوشت ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رویترز ، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد قیمت جهانی غذا در ماه مارس تا حد زیادی ثابت بوده است. افزایش قیمت لبنیات در این ماه با کاهش قیمت غلات و روغن سبزیجات و شکر جبران شد . 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، میانگین شاخص قیمت غذای سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) که تغییرات ماهانه را برای یک سبد غلات، دانه های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر اندازه گیری می کند، در ماه گذشته 167 واحد بود که نسبت به 166.8 واحد ماه فوریه افزایش داشت . 

این شاخص 3.6 درصد کمتر از سال گذشته بود . 

شاخص قیمت لبنیات فائو 6.2 درصد نسبت به فوریه افزایش یافت که دلیل آن تقاضای بالای واردات برای کره، شیر خشک کامل و پنیر بود. شاخص قیمت گوشت 0.4% بالا رفت . 

در عوض، شاخص قیمت روغن سبزیجات فائو 4.4 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافت که تا حدی مربوط می شد به تقاضای محدود  روغن نخل، در حالی که شاخص شکر 2.1 درصد و شاخص غلات 2.2 درصد در فوریه کاهش داشت . 

فائو آخرین پیش‌بینی خود را برای تولید جهانی غلات در 2018 بالا برد و به 2.655 میلیارد تن در برابر پیش بینی 2.609 میلیارد تن ماه گذشته رساند . این رقم هنوز هم 1.8 درصد پایین‌تر از مبنای سالانه است . 

سازمان ملل اعلام کرد تخمین جدید فائو از ذخایر جهانی غلات برای سال زراعی 2019 تقریباً 11 درصد افزایش یافته و به 849 میلیون تن رسیده است که بیشتر ذخایر بزرگ چین را در بر میگیرد . 

پیش بینی سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل برای تولید گندم جهان در 2019 روی همان 757 میلیون تن ثابت ماند یعنی 4 درصد بالاتر از 2018 ولی کمتر از بالاترین حدی که در 2017 ثبت شده بود .