۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

جلوگیری از اثرات نامطلوب سیلاب با زهکشی اراضی کشاورزی

۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 343367
جلوگیری از اثرات نامطلوب سیلاب با زهکشی اراضی کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از فواید و خواص مثبت زهکشی جلوگیری از اثرات نامطلوب سیلاب است، گفت: در اراضی که زهکشی صورت گرفت شاهد افزایش دو تا سه برابری تولید بودیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  محمود حجتی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی میدیرت بحران استان گلستان اظهار کرد: در 34 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان که زهکشی انجام شد تولید دو تا سه برابر شده است و درآمد مردم افزایش یافته و در مواردی که زهکشی انجام نشده تولید رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه یکی از فواید و خواص مثبت زهکشی جلوگیری از اثرات نامطلوب سیلاب است، بیان کرد: اگر زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان هم انجام شود میزان خسارت ناشی از سیل در آینده کاهش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیلاب خسارت سنگینی به کشاورزان گلستانی وارد کرد، متذکر شد: امید است بتوانیم در اسرع وقت خسارات وارده به بخش کشاورزی را جبران کنیم.

حجتی مجموع خسارات وارده ناشی از سیل در استان گلستان را یک هزار و 90 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خسارت سیلاب به بخش زراعی 760 میلیارد تومان، به بخش باغبانی  120 میلیارد تومان، به بخش دام و طیور و آبزیان ۶۰ میلیارد تومان، به بخش آب و خاک و امور زیربنایی ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.