۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

دامداران با کارخانه‌ها قرارداد امضا نمی‌کنند!

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴
کد خبر: 338117
دامداران با کارخانه‌ها قرارداد امضا نمی‌کنند!

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: بازار شیرینِ خرید شیرخام، موجب شده دامداران از مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره امضا قرارداد با کارخانه های لبنی سرباز زنند و شیرخام را با هر قیمتی که مقدور باشد بفروشند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ رضا باکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه هم اکنون دامداران هر کیلوگرم شیرخام را 150 تا 300تومان گرانتر از قیمت مصوب می فروشند، اظهار کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم شیرخام 2000 تومان است، اما دامداران حاضر به فروش محصول خود به قیمت کمتر از 2150 تا 2300 تومان نیستند.

وی ادامه داد: در مصوبه ستاد تنظیم بازار همچنین آمده است که دامداران باید با کارخانه ها برای تحویل شیرخام مورد نیاز آن ها قرارداد ببندند، اما تاکنون هیچ قراردادی امضاء نشده است.

به گفته باکری؛ با توجه به نزدیکی ایام نوروز کارخانه های لبنی حاضر به جذب هر مقدار شیرخامی که دامداران در اختیار آن ها قرار دهند، هستند.

وی با اشاره به فراخوان های متعدد کارخانه های لبنی در روزنامه ها برای جذب شیرخام، افزود: آخرین آن ها کارخانه کاله بود که در یکی از روزنامه ها آگهی نیاز به 1 هزارتن شیرخام داد، اما تا امروز این اعلام نیاز بی پاسخ مانده است.

 دبیر انجمن صنایع لبنی ایران درباره وضعیت بازار لبنیات در ایام نوروز، اظهار کرد: اگر دامداران در قیمت شیرخام تغییر ایجاد نکنند بازار لبنیات در نوروز بدون نوسان خواهد بود.

باکری در پایان خواستار پیگیری وزارت جهاد کشاورزی برای وادار ساختن دامداران به امضاء قرارداد بر اساس مصوب ستاد تنظیم بازار شد.