۰ نفر

کاهش تردد دام به سمت مرزها؛

حجتی: گوشت به‌صورت هدفمند توزیع می‎شود

۳ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۰۰
کد خبر: 337440
حجتی: گوشت به‌صورت هدفمند توزیع می‎شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقداری تردد دام به سمت مرزها کاهش پیداکرده و اثر آن را شاهد هستیم و مقداری قیمت‌ها در مناطق تولید به تعادل رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید محمود حجتی عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمبود آب در کشور یکی از معضلات و مشکلات است به‌طوری‌که یک‌سوم متوسط جهانی ریزش‌های جوی داریم، ولی امسال در مناطق مختلف کشور ازجمله استان لرستان وضعیت خیلی خوبی داشتیم.

وی افزود: در راستای افزایش بهره‌وری آب موفق شدیم با همه حمایت‌هایی که انجام شد، افزایش راندمان آبیاری با سیستم‌های نوین آبیاری و متوسط بهره‌وری در عملیات به زراعی و سایر عملیاتی که انجام شد، حدود شش درصد متوسط سالانه در این پنج سال گذشته را داشته باشیم که در تاریخ کشاورزی ایران بی‌سابقه است.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: کشت از بذرکاری به سمت نشاکاری می‌رود که سبب شده 30 درصد افزایش بهره‌وری در مصرف آب داشته باشیم؛ در راستای توسعه گلخانه‌ها امسال رکورد داشتیم و بیش ازآنچه تعهد برنامه‌ای بود صورت گرفت به‌طوری‌که از دو هزار و 600 هکتار به سه هزار هکتار توسعه گلخانه‌ها را تا شب عید خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امروز در شرکت کشت و صنعت خرم‌آباد فاز دوم گلخانه مدرن به بهره‌برداری رسید که 12.5 هکتار است و عمده آن تولید گوجه و عرضه در بازارهای جهانی و داخلی است که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته فاز سوم عملیات اجرایی شروع‌شده که امیدواریم در سال 98 به بهره‌برداری برسد.

 وی خاطرنشان کرد: در راستای گوشت مشکلاتی را داشته‌ایم و تا حدودی داریم، با توجه به مصوبه‌ای که اخیراً دولت در راستای کنترل جابه‌جایی‌ها و همتی که دستگاه‌ها به عمل آوردند، مقداری تردد دام به سمت مرزها کاهش پیداکرده و اثر آن را شاهد هستیم و مقداری قیمت‌ها در مناطق تولید به تعادل رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنا شد گوشت وارداتی به‌صورت هدفمند توزیع شود و عمدتاً به سمت گروه‌های هدف در چارچوب اتحادیه‌ها و تعاونی عرضه شود و با این روالی که پیش‌آمده امیدواریم به قیمت منطقی خود بازگردد.

وی اظهار داشت: کمبود علوفه نداریم، یکی دو شوک در طول سال پیش آمد که آثاری بر جای گذاشت؛ در اوایل پاییز بحث اعتصاب کامیون داران را داشتیم که مقداری عرضه را با وقفه روبه‌رو کرد که تعادل ایجاد شد.

حجتی افزود: متأسفانه یک ماه گذشته مشکلی در راستای جابه‌جایی ارز و مسائلی که بد خواهان این ملت ایجاد کردند که سبب شد وقفه‌ای پیش آید و از ذخایر راهبردی که در اختیار داشتیم تأمین کردیم الآن نیز وضعیت خوب است.

وی در راستای تأمین نهاده‌های دامی عنوان کرد: روز گذشته وزیر راه و شهرسازی بازدیدی که از بنادر داشتند گزارش دادند بیش از دو میلیون تن نهاده‌های دامی در بنادر حمل می‌شود و در داخل کشور نیز ذخایر به حد کافی پیش‌بینی‌شده است و هیچ نگرانی در این زمینه نداریم.