۰ نفر

کشت برنج خارج از شمال آزاد شد؛ با رعایت شرایط خاص

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۱۴
کد خبر: 337401
کشت برنج خارج از شمال آزاد شد؛ با رعایت شرایط خاص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شالیکاران این استان با رعایت شرایطی خاصی که از سوی این سازمان اعلام شده است، مجاز به کشت برنج هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی قاسمی، پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ضرورت آب ‌محور بودن تمام فعالیت‌ها، دولت را ناگزیر کرد تا به دلیل نیاز به تولید برنج در شرایط تحریم کنونی، شروطی برای کشت برنج در استان‎ها اعلام کند.
این مقام مسئول با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبه ای که در این مورد صادر شده، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، کشت برنج فقط در استان‌های گیلان و مازندران و بر اساس الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی مجاز اعلام شده و شالیکاران سایر استان‌ها با رعایت شرایط خاص مجاز به این کار خواهند بود.
وی تاکید کرد: در سایراستان ها خشکه‌کاری برنج مشروط به آبیاری تحت فشار و نصب کنتور از سوی متقاضی و یا تحویل حجمی و استفاده از حداکثر هفت هزار مترمکعب آب در هکتار در یک دوره کشت که به تایید مشترک جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان برسد، مجاز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: در این استان تجربه موفق اجرای آبیاری نوین در مزارع برنج به صورت پایلوت وجود دارد از این رو سامانه ‌های نوین آبیاری با یارانه دولتی به شالیکاران نیز اختصاص داده می‌شود.
قاسمی بیان کرد: هیات وزیران همچنین برای تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره‌برداری، وزارت نیرو را مکلف کرده تا نسبت به پُر کردن اینگونه چاه‌ها فورا اقدام کند.