۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

نیاز کشور به 400 هزار نفر گله‌دار بزرگ برای تامین نیاز گوشت دام سبک

۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۰۸
کد خبر: 336056
نیاز کشور به 400 هزار نفر گله‌دار بزرگ برای تامین نیاز گوشت دام سبک

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور گفت: هم اکنون 250 هزار نفر دامدار بزرگ در کشور داریم که برای تامین نیاز کشور تعداد آن ها حداقل باید به 400 هزار نفر افزایش یابد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ منصور پوریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه ایران در سال 93 اولین قدرت تولید و صادرات دام منطقه بود، اظهار کرد: در آن سال یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و 200 هزار راس دام سنگین در کشور صادر شد.

وی ادامه داد: این امر به دلیل حمایت از دامداران بود که زمینه توسعه تولید را فراهم می ساخت.

پوریان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال 95 تولید داخل به دست فراموشی سپرده شد، افزود: از ابتدای 95 تولید داخل دام رها کردیم و از ابتدای 96 تنها بر واردات تمرکز شدیم، اتفاقاتی که وضعیت کنونی بازار گوشت قرمز را در کشور رقم زده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت های تولید دام در کشور نسبت به سال 93 تغییر نداشته، اما با گذشت زمان حمایت ها کاهش یافته و قدرت تولید دامداران تحلیل رفته است.

به گفته پوریان؛ برای دستیابی به قدرت گذشته در تولید دام لازم است تعداد دامداران بزرگ کشور افزایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: هر یک از دامداران بزرگ توان تولید حداقل 7000 هزار راس دام در سال دارند.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور؛ خرید تضمینی دام از دامداران، رفع ممنوعیت صادرات و حمایت از دامداران در تمام فصول سال را راهکار توسعه تولید گوشت قرمز در کشور دانست.

پوریان در پایان گفت: تصمیمات غیرکارشناسی همچون ممنوعیت صادرات و باز گذاشتن درهای واردات برای رفع مشکلات بازار گوشت قرمز در کوتاه مدت دلایل نگرانی شدید کارشناسان از آینده تولید داخلی گوشت قرمز است.