۰ نفر

مدیرکل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی کشور خبر داد:

عرضه روزانه 120تن گوشت دام زنده وارداتی به بازار/ ارجاع تخلف شرکت‌های واردکننده گوشت قرمز به مراجع قضایی

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 335732
عرضه روزانه 120تن گوشت دام زنده وارداتی به بازار/ ارجاع تخلف شرکت‌های واردکننده گوشت قرمز به مراجع قضایی

مدیرکل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با ورود دام زنده به کشور روزانه 6 هزار رأس دام در کشتارگاه ها ذبح و 120 تن گوشت حاصل از آن به بازار عرضه می شود.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمد جعفری مدیرکل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون واردات گوشت گوساله از برزیل و واردات لاشه گوسفندی از کشورهای CIS انجام می شد و از امروز ورود دام زنده به آن ها اضافه شد.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور از حداکثر پتانسیل خود برای واردات دام زنده و گوشت گرم و منجمد از راه‌های زمینی، دریایی و هوایی استفاده می‌کند و این روند را تا تأمین نیاز داخلی و کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

جعفری درباره تخلفات صورت گرفته در حوزه واردات و بازار گوشت قرمز، گفت: احتکار و گرانفروشی های که در بازار رخ می دهد ارتباطی با شرکت پشتیبانی امور دام کشور ندارد و این شرکت تنها موظف به اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار در حوزه تأمین و توزیع است.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور کشور موظف است گوشت قرمزی که بخش خصوصی با ارز 4200 تومانی وارد می کند را تحویل گرفته و با قیمت مصوب دولتی عرضه کند.

مدیر کل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی کشور درباره تخلفاتی مربوط به اختلافات آماری برخی شرکت‌های وارد کننده گوشت قرمز با شرکت پشتیبانی امور دام کشور ، اظهار کرد: این اختلافات محاسبه و شرکت های متخلف برای برخورد به دستگاه‌های قضایی معرفی می شوند.

جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد با ادامه واردات دام زنده به کشور قیمت گوشت قرمز در بازار شکسته شود و مردم نیاز خود به این کالا را در ایام نوروز با قیمت مناسب تری تأمین کنند.