۰ نفر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

حذف مصرف‌کنندگان عمده از بازار گوشت قرمز با هدف کنترل قیمت/ گوشت قرمز مورد نیاز کشور تا پایان رمضان تامین است

۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 335152
حذف مصرف‌کنندگان عمده از بازار گوشت قرمز با هدف کنترل قیمت/ گوشت قرمز مورد نیاز کشور تا پایان رمضان تامین است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: یکی از برنامه‌های شرکت پشتیبانی امور دام کشور، بیرون کشیدن مصرف کنندگان عمده از بازار گوشت قرمز برای کنترل قیمت است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حمید ورناصری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه بازار ادبیات خاص خود را دارد، اظهار کرد: براساس ادبیات بازار هر چقدر تعداد مراجعین بیشتر شود قیمت افزایش و تامین دچار اختلال می‌شود.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مصرف کنندگان عمده گوشت قرمز هستند و اگر هرکدام به عنوان یک خریدار عمده وارد بازار شوند باعث افزایش قیمت و اختلال در بازار خواهد شد.

ورناصری با یاد آوری اینکه نیاز تهران به گوشت گوسفندی 200 تن است، افزود: تنها یکی از این ارگان های بزرگ می تواند روزانه 100 تن گوشت قرمز جذب کند که ورود آن به بازار بدون شک موجب گرانی می شود. 

به گفته ورناصری؛ تاثیر حضور این ارگان ها به طور مستقل در بازار جهانی نیز به همین شکل خواهد چراکه اگر هر یک مجوز حضور در بازار جهانی برای خرید گوشت قرمز را داشته باشند جو بازار جهانی این کالا را افزایش قیمت بر علیه ما تغییر می دهند.

وی ادامه داد: آنچه در بازار داخلی توزیع می شود برای مردمی است که در حجم یک تا چند کیلوگرم مصرف می کنند.

ورناصری از پیشنهاد تشکیل تعاون های مصرف در شرکت ها، سازمان ها و ارگان های بزرگ دولتی و غیر دولتی خبر داد که می تواند نقش مهمی در تامین گوشت مورد نیاز پرسنل آن ها و حذفشان از بازار مصرف داشته باشد.

وی درباره آخرین وضعیت تامین گوشت قرمز کشور، گفت: علی رغم تمام مشکلات ناشی از تحریم و ارز تا امروز هیچ مشکلی در تامین گوشت قرمز نداشته ایم و اقدامات زیادی در مجموع وزارت جهاد کشاورزی در راستای به حداقل رساندن مشکلات در این حوزه انجام شده است.

ورناصری اضافه کرد: هم اکنون به صورت روزانه 100 تا 150 تن گوشت گوسفندی تازه با هواپیما یا کامیون از کشورهای آسیای میانه، استرالیا و روسیه وارد کشور می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور شرایط تامین و ذخیره گوشت منجمد گوسفندی و گوساله را نیز بسیار خوب توصیف کرد. 

ورناصری در پایان تاکید کرد: برنامه ریزی برای تامین  و عرضه گوشت قرمز به بازار در حال انجام است و همین روند تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.