۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

افزایش فاصله قیمت واقعی مرغ با قیمت کاغذی!/ ضعف وزارت کشاورزی در دفاع از تولیدکنندگان

۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 333343
افزایش فاصله قیمت واقعی مرغ با قیمت کاغذی!/ ضعف وزارت کشاورزی در دفاع از تولیدکنندگان

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری به بیش از 9600 تومان رسیده است که فاصله قیمت آن را با آنچه بر روی کاغد مصوب شده بیشتر کرده است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ حبیب اسدالله نژاد در گفت و گو با اقتصاد آنلاین آخرین قیمت مصوب خرید مرغ از مرغداران را 6650 تومان عنوان کرد و گفت: با افزایش قیمت نهاده های دامی وارداتی قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ درب مرغداری به 3000 تومان بیش از قیمت مصوب رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سویا 3900 تومان و هر کیلوگرم ذرت به 1700 تومان افزایش یافته است.

اسدالله نژاد با یادآوری اینکه تنها دو فاکتور از هزینه تمام شده تولید قیمت مرغ را بیش از قیمت مصوب می کند، افزود: اگر قیمت جوجه یکروزه را دست کم 3500 تومان و متوسط قیمت هر کیلوگرم دان آماده در بازار بیش از 2700 تومان در نظر بگیریم قیمت هر کیلوگرم مرغ  موجود در سال پرورش بیشتر از 7200 می‌شود که 550 تومان بیش از قیمت مصوب دولت است.

وی اضافه کرد: در این قیمت هیچ یک از فاکتورهای دیگر تولید مانند: آب و برق ، سوخت، هزینه واکسن و درمان، هزینه کارگری در نظر گرفته نشده است.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور نسبت به برخوردهای متناقض و ضد تولید دستگاه های نظارتی هشدار داد و گفت: نتیجه این اقدامات نسنجیده نابودی کامل صنعت مرغداری و به خطر افتادن پایداری تولید این کالای مهم است.

اسدالله نژاد همچنین با انتقاد از ضعف وزارت جهاد کشاورزی در دفاع از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، تاکید کرد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی قدرت دفاع از تولیدکنندگان بخش خود را ندارد و این ضعف موجب شده تولیدکنندگان بخش کشاورزی شرایط اقتصادی بدتری نسبت به سایر بخش های تولیدی به ویژه صنعتی ها داشته باشند.