۰ نفر

دبیرکل کانون انجمن صنفی صنایع غذایی:

۴۸درصد از صادرات صنایع غذایی محدود به کشورهای همسایه است

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۲۰
کد خبر: 332790
۴۸درصد از صادرات صنایع غذایی محدود به کشورهای همسایه است

دبیرکل کانون انجمن صنفی صنایع غذایی گفت: ۴۸درصد از صادرات صنایع غذایی محدود به کشورهای همسایه است در حالی که توان حضور در تمام جهان حتی اتحادیه اروپا و آمریکا را داریم.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ کاوه زرگران در پنجمین جشنواره برترین‌های صنایع غذایی با بیان اینکه در ۱۰سال گذشته شاهد رشد چشمگیر صنایع غذایی بوده‌ایم، اظهار کرد:

درست است که شرایط نامناسب اقتصادی را طی می‌کنیم، اما همچنان صنعت غذا فعال‌ترین بخش در صنایع کشور است و بیشترین ارزش افزوده را دارد.

وی ادامه داد: وضعیت صنایع به گونه‌ای است که رقابت بسیار خوبی در جریان است و هر برند نوپایی می‌تواند امکان حضور و رقابت را در این صنعت داشته باشد.

زرگران با تاکید بر اینکه بسیاری از کارخانه‌های صنایع غذایی دچار زیان انباشته هستند، افزود: به‌رغم زیان انباشته، صنایع غذایی کیفیت خود را حفظ کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این شکل از حفظ کیفیت باید به بخش‌های بالای زنجیره یعنی بخش کشاورزی انتقال یابد تا آن‌ها نیز مانند صنایع غذایی در شرایط بهتری قرار گیرند.

زرگران با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مدون در بخش صنایع غذایی، گفت: کشورهایی که هم اکنون بیشترین واردات محصولات غذایی را از کشور ما انجام می‌دهند در شرایط جنگ‌زدگی هستند به زودی صنایع خود را دوباره خواهند ساخت و ما بازار آن‌ها را از دست می‌دهیم.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی مشکل دیگر بخش صنعت غذا را الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات دانست.

زرگران گفت: روند در پیش گرفته شده برای بازگشت ارز نتیجه‌ای جز نابودی صادرات کشور ندارد و اصلاح آن ضروری است چرا که دولت به سایر مولف‌ها توجه نداشته است.

زرگران در پایان سخنان خود گفت: فضای اقتصادی کشور ما فضای مناسبی نیست و فشار بین‌المللی زیاد است در این شرایط متاسفانه به قوانین دست و پا گیر نیز دچار شده‌ایم.