۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

نرخ خرید برگ سبز چای هنوز تعیین تکلیف نشده است / وعده به بهمن ماه افتاد

۲۱ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹
کد خبر: 328445
نرخ خرید برگ سبز چای هنوز تعیین تکلیف نشده است / وعده به بهمن ماه افتاد

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه های چای شمال گفت: علی رغم اعلام نرخ خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی در چند ماه گذشته، نرخ خرید برگ سبز چای از کشاورزان همچنان تعیین تکلیف نشده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدصادق حسنی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی در آبان ماه سالجاری اعلام شد، اظهار کرد: در لیست نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی نرخ خرید برگ سبز چای درجه یک و دو مشخص نشده بود و قرار بر این بود حداکثر تا نیمه آذرماه اعلام شود. 

وی ادامه داد: اما اکنون دی ماه نیز از نیمه گذشته و خبری از تعیین نرخ خرید برگ سبز چای نیست. 

حسنی با بیان اینکه وعده بهمن ماه را برای اعلام نرخ خرید برگ سبز چای داده اند، افزود: سازمان چای کشور نرخ 3600 تومان برای خرید برگ سبز چای درجه یک و نرخ 2405 تومان را برای خرید برگ سبز چای درجه دو به دولت پیشنهاد داده است.

به گفته وی؛ همچنین میزان قدرالهسم کارخانه های چای 50 درصد و قدرالسهم سازمان چای نیز 50 درصد پیشنهاد شده است.

مدیر اجرایی اتحادیه کارخانه های چای شمال در پاسخ به این پرسش که حذف ردیف بودجه خرید برگ سبز چای از بودجه سال 98 مشکلی برای پرداخت بهای محصول به کشاورزان ایجاد نخواهد کرد، گفت: ردیف بودجه خرید تضمینی محصول باغ‌های چای شمال همچنان به قوت خود باقی است و تنها شکل آن تغییر کرده است.

حسنی در پایان توضیح داد: ردیف بودجه برگ سبز چای از حالت اختصاصی خارج شده، به شکل تجمیعی همراه با برخی دیگر از محصولات کشاورزی با عنوان خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تامین نهاده‌ها و عوامل تولید در بودجه سال 98 عنوان شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، نرخ خرید تضمینی 25 محصولات کشاورزی در روز پایانی آبان ماه توسط شورای اقتصاد اعلام شد. در لیست اعلامی جای نرخ خرید برگ سبز چای و پیله کرم ابریشم خالی بود.