۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

جنگ قدرت وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی/ بازنده جنگ مردم هستند

۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 327963
جنگ قدرت وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی/ بازنده جنگ مردم هستند

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: چند روز از رفع ممنوعیت صادرات دام مولد نگذشته بود که وزارت صمت دوباره صادرات آن را ممنوع کرد این درحالی است وزارت جهاد کشاورزی بارها بر لزوم رفع ممنوعیت صادرات دام برای مقابله با قاچاق و تنظیم بازار تاکید کرده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ به گزارش منصور پوریان در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه به نظر می‌رسد جنگ اثبات قدرت بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی پایانی ندارد، اظهار کرد: پس از اجرای قانون انتزاع و گرفتن وظایف تنظیم بازار کالای کشاورزی از وزارت صمت و سپردن آن به وزارت جهادکشاورزی سنگ اندازی وزارت صمت شروع شد.

وی ادامه داد: این رفتار عجیب وزارت صمت با آمدن وزیر جدید نیز ادامه یافت و اکنون برخی از ابلاغیه های ممنوعیت و رفع ممنوعیت عمری بیش از چند روز ندارند.

پوریان با یادآوری اینکه در زمان مجاز بودن صادرات دام تنها یک در صد از کل گله های کشور بود، گفت: اکنون میزان خروج دام از مبادی غیر رسمی به بیش از 11 درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: زیان تصمیمات یک شبه وزارت صمت علاوه بر بازار صادراتی بر تولید نیز وارد می‌شود.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده استنباط کرد که وزارت صمت به دنبال باز پس گیری وظیفه تنظیم بازار محصولات اساسی با تضعیف جهادکشاورزی است.

پوریان بازنده این جنگ را مردم به ویژه طبقه پایین جامعه دانست که هر روز بخشی از کالای اساسی از سبد غذایی آن ها حذف می‌شود.