۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

دلایل افزایش قیمت قارچ در روزهای اخیر/ دلالان مرجع تعیین قیمت در سازمان میادین شده‌اند!

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 327433
دلایل افزایش قیمت قارچ در روزهای اخیر/ دلالان مرجع تعیین قیمت در سازمان میادین  شده‌اند!

رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی با بیان اینکه دلالان مرجع تعیین قیمت قارچ توسط سازمان میادین میوه و تره بار شده اند، گفت: سازمان میادین میوه و تره بار غرفه‌ها را با قیمت گزاف در اختیار دلالان قرار می‌دهد و آنها برای جبران هزینه اقدام به گران فروشی، عرضه محصول بی کیفیت به جای محصول کیفی یا کم فروشی می‌کنند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حسن افشار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه هزینه تمام تولید هر کیلوگرم قارچ 9500 تومان است، اظهار کرد: با در نظر گرفتن سود برای تولیدکنندگان قیمت هر کیلو گرم از این محصول در بازار نباید بیش از 11500 تومان باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه گزارش های زیادی از مردم درباره گران فروشی قارچ با قیمت هر کیلوگرم بیش از 14000 تومان به ما می‌رسد در حالی قیمت خرید از تولیدکننده 8500 تا 10000 تومان است، همچنین گزارشات زیادی نیز از کم فروشی غرفه های میادین میوه و تره بار به دست ما رسیده است.

افشار یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت قارچ را فعالیت دلالان در غرفه های میادین میوه و تره بار و دخالت آن‌ها در تعیین قیمت دانست.

وی گفت: سازمان میادین میوه و تره بار به جای مراجعه به انجمن تولیدکنندگان قارچ، دلالان در میادین را مرجع تعیین قیمت قرار داده است.

به گفته افشار؛ دلالان علاوه بر تعیین غیر واقعی قیمت از عرضه محصول با کیفیت نیز در غرفه‌ها خودداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: آن‌ها برای سود بیشتر محصول درجه دو و سه را از تولیدکنندگان خریداری و با قیمت درجه یک به مردم می‌فروشند.

رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به اهداف احداث میادین میوه و تره بار گفت: قرار بر این بود که غرفه‌های این میادین در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا محصول خود را بی واسطه و مستقیم به دست مصرف کننده برسانند، اما اکنون این غرفه‌ها را با قیمت گزاف به دست دلالان می‌دهند.

افشار واگذاری غرفه‌ها به تولیدکنندگان واقعی و استعلام قیمت از انجمن را راهکار جلوگیری از گران فروشی قارچ برشمرد.