۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

کالای اساسی شب عید تامین است/ آغاز برنامه خرید تضمینی محصولات کشور از امروز

۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۵۹
کد خبر: 325867
کالای اساسی شب عید تامین است/ آغاز برنامه خرید تضمینی محصولات کشور از امروز

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: 50 هزار تن برنج، 57 هزار تن روغن خام و 40 هزار تن شکر برای تنظیم بازار شب عید تدارک دیده شده است.

یزدان سیف امروز در نشست خبری با بیان اینکه از ابتدای سال 20 میلیون تن کالای اساسی تامین شده است، اظهار کرد: از این میزان 8.5 میلیون تن به بازار وارد و مصرف شده است. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر برنج هومالی تایلندی گرید A با قیمت هر کیلوگرم 5200 تومان و گرید B با قیمت هر کیلوگرم 4200 تومان در اختیار استان ها قرار گرفته است. 

سیف تعیین قمیت برنج های وارداتی در خرده فروشی ها را وظیفه شورای اقتصادی استان ها عنوان کرد. وی در ادامه نشست خبری درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری، گفت: برنامه ریزی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی سال 98-97 از امروز به صورت رسمی آغاز می شود. 

وی اضافه کرد: آماده سازی مراکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی، استاندارد سازی و تجهیز آن ها  در دستور کار قرار گرفته است. 

سیف تسهیل روند تحویل محصول، کاهش هزینه حمل و نقل و ذخیره سازی و کوتاه شدن تامین مالی و پرداخت ها را از جمله برنامه های این شرکت برای سال زراعی جاری برشمرد. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر اینکه قیمت 1600 تومان برای خرید هر کیلوگرم گندم مناسب است، افزود: این نرخ 23 درصد افزایش داشته و با افزایش بهره وری درمزارع می تواند موجب بهبود درآمد کشاورزان در سال آینده شود.  

سیف همچنین از راه اندازی رسمی سامانه جدید خرید و فروش آرد در بهمن ماه سالجاری خبر داد و گفت: این سامانه موجب می شود فروش گندم به کارخانه‌ها متناسب با آردی باشد که به نانوایی‌ها می‌دهند. 

وی اظهار کرد: تا امروز در این سامانه 400 کارخانه آرد و 25 هزار صنف نانوایی ثبت‌نام شده است. 

معاون وزیر جهادکشاورزی میزان درخواست های ثبت شده در این سامانه را 58 هزار تن طی 10 روز عنوان کرد و افزود: تا کنون 55 هزارتن آن برای تحویل به کارخانه ها و صنوف تائید شده است. 

سیف در پایان سخنان خود درباره کیفیت نان در کشور، گفت: بر اساس بررسی ها  انجام گرفته نان سنگک نمره 86.9، نان بربری 85، تافتون 83 و لواش 84 از 100 را کسب کرده اند.