۰ نفر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:

ابهام لایحه بودجه سال98؛ میزان درآمد کشور!/ عمده نمایندگان مجلس دهم موافق اقتصاد آزاد هستند

۳ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶
کد خبر: 324216
ابهام لایحه بودجه سال98؛ میزان درآمد کشور!/ عمده نمایندگان مجلس دهم موافق اقتصاد آزاد هستند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در لایجه بودجه سال 98 درباره میزان درآمد کشور در بخش فروش نفت و قیمت ارز ابهام وجود دارد که لازم است برای تخصیص یارانه به بخش تولید رفع ابهام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی ابراهیمی در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکوپه دامپزشکی با بیان اینکه هم اکنون در حال بررسی بودجه سال 98 هستیم ، افزود: برای تصمیم درست درباره تخصیص یارانه ها لازم است ابهامات موجود در بخش درآمدهای کشور به ویژه درآمدهای بخش فروش نفت و نرخ ارز برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه بخش دامپزشکی در تامین امنیت غذایی ما سعی کرده ایم در بودجه سال 98 توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم.

ابراهیمی با تاکید براینکه زمانی شرایط اقتصادی ما مناسب است که در زمینه غذا حرفی برای گفتن داشته باشیم، افزود: اگر در زمینه غذا به خوداتکایی برسیم می توانیم در مقابل تحریم های خصمانه قدرت های استکباری مقاومت کنیم.

وی اضافه کرد: فعالیت های خوبی که توسط شرکت های تولیدکننده دارو و واکسن دامپزشکی صورت گرفته است امیدواری ما را برای تامین امنیت غذایی بالا برده است.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش قیمت برخی از مواد غذای مانند مرغ، گفت: به شخصه معتقدم هم اکنون زمان حرکت به سوی اقتصاد آزاد است چرا که تجربه نشان داده است سیاست‌های به کارگفته شده در اقتصاد کشور نتیجه مطلوبی نداشته است و نتوانسته قیمت ها را کنترل کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: اقتصاد آزاد یک تصمیم بزرگ است و گرانی موقتی را به همراه دارد، اما به تدریج منافع آن برای کشور بسیار زیاد خواهد بود.

ابراهیمی در پایان سخنان خود مدعی شد آزادسازی اقتصاد مخالفانی دارد، اما در مجلس دهم عمده نمایندگان موافق آن هستند چرا که معتقدند سیاست های به کارگرفته شده مانند: سرکوب قیمت، معافیت های مالیاتی و دخالت در نظام عرضه و تقاضا نتایج منفی داشته است.