۰ نفر

واکنش وزارت کشاورزی به گرانی مرغ

۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۹
کد خبر: 321440
واکنش وزارت کشاورزی به گرانی مرغ

در حالی‌که روز گذشته برخی رسانه‌ها از قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ خبر دادند، معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: هیچ کمبودی در تولید و تامین گوشت مرغ وجود ندارد و برخی مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای غیرکارشناسی باعث به هم خوردن جو روانی بازار و این افزایش قیمتهای غیرمنطقی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کارگروه تنظیم بازار ۱۳ آذر ماه امسال حداکثر قیمت مرغ زنده تحویل درب واحد مرغداری را کیلویی ۶۳۵۰ تومان و حداکثر قیمت مصرف‌کننده گوشت مرغ را ۹۸۰۰ تومان تعیین کرد. این در حالی است که روز گذشته اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی اعلام کرد که قیمت گوشت مرغ به ۱۲ هزار و ۶۰۰ رسیده است و به دلیل آن‌که نرخ اعلامی مرغ زنده از طرف تولیدکنندگان بیشتر از نرخ اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است، این نرخ را در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و عدم رسمیت بخشیدن به قیمتهای نامتعارف، اعلام نمی‌کند.

در این رابطه مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - گفت: معمولا در سه ماهه سوم هر سال قیمت گوشت مرغ با توجه به الگوی مصرف موجود در بازار، در پایین‌ترین حد خود قرار می‌گیرد اما برخلاف مهر و آبان ماه امسال که بازار گوشت مرغ روند نسبتا متعادلی داشت، قیمت این محصول پروتئینی در آذر ماه با نوسانات غیر منطقی روبه شده است.

وی افزود: هم‌اکنون هیچ مشکلی در تولید و تامین گوشت مرغ وجود ندارد و به نظر می‌رسد که برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی و مصاحبه‌ها باعث به هم خوردن جو روانی بازار و گرانی‌های اخیر شده است.

رضایی ادامه داد: تولید گوشت مرغ نه تنها در آذر ماه کمتر نشده است بلکه نسبت به گذشته افزایش تولید هم داشته‌ایم و اگر جوسازی روانی را عامل گرانی این محصول پروتئینی می‌دانیم به این دلیل است که افزایش قیمت چند صد تومانی گوشت مرغ در یک روز و حتی کمتر، امکان‌پذیر نیست وتنها با این فضاسازی‌ها اتفاق می‌افتد چرا که تولید گوشت مرغ نمی‌تواند در این بازه‌های زمانی و حتی در طول یک ماه تا این حد با نوسان مواجه شود.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر سازمانهای نظارتی متولی تنظیم بازار موظف هستند که ضمن رصد بازار همه محصولات با گرانی و گران‌فروشی و افزایش قیمتهای غیرمنطقی برخورد کنند اما متاسفانه شاهد این پویایی در ناظران بازار نیستیم.