۰ نفر

انگور ملایر ثبت جهانی شد

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱
کد خبر: 318632
انگور ملایر ثبت جهانی شد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: فرآیند ثبت جهانی انگور ملایر به عنوان میراث جهانی کشاورزی طبق ضوابط جیاس به طور قطعی پایان یافت و ثبت جهانی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد کاظمی اظهار داشت: به طور قطع این دستاورد مهم ملی و منطقه ای بسترساز رونق شهرستان در حوزه اقتصاد کشاورزی است.

وی ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات تمامی فعالان این حوزه برای ثبت جهانی انگور ملایر، این توفیق را حاصل دسترنج کشاورزان و باغداران این شهرستان دانست.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم همچنین حمایت های وزیر جهاد کشاورزی و دولت تدبیر و امید به ویژه استاندار همدان و مجموعه فرمانداری ویژه ملایر، جهاد کشاورزی و کارشناسان و دست اندرکاران را از جمله مهمترین عوامل در سرعت بخشیدن و به نتیجه رسیدن فرآیند ثبت حهانی انگور ملایر برشمرد.

کاظمی شناساندن بیش از پیش ظرفیت های این شهرستان با اتکا به فرصت های ایجاد شده و تلاش مضاعف برای ارزش افزوده در چرخه تولید کشاورزی و صنعتی و سایر حوزه ها را به عنوان اولویت های اصلی در شرایط کنونی عنوان کرد.

وی با اشاره به ثبت ملی مبل و منبت در سال گذشته و ثبت جهانی انگور هم اکنون و اقدامات انجام شده در این راستا، خواستار همراهی و همدلی بیشتر مسئولان برای بهره گیری از ثمره های این رویدادهای مهم در عرصه عمران و آبادانی متوازن این شهرستان شد.

کاظمی بیان کرد: پس از برگزاری جلسه ها و نشست های مختلف با کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و مهیا کردن الزام های مورد نیاز طبق ضوابط جیاس، در نهایت با سفر کارشناسان سازمان جهانی خواروبار کشاورزی(فائو) در پایان مهرماه امسال به ملایر، فرایندهای لازم انجام و ثبت جهانی انگور در ابتدای آذر ماه 97 محقق و بزودی به طور رسمی اعلام می شود.