۰ نفر

بررسی زمینه‌ همکاری مشترک جهاددانشگاهی و وزارت جهادکشاورزی

۵ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۲۰
کد خبر: 317696
بررسی زمینه‌ همکاری مشترک جهاددانشگاهی و وزارت جهادکشاورزی

نشست مشترک بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بین دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی و مدیران این نهاد با مهندس محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی و مسوولان این وزارت‌خانه برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در این نشست مشترک که امروز ظهر (پنج آذرماه) در ساختمان وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، گفت: ما در جهاددانشگاهی یک از ماموریت‌های خود را تولید فناوری‌های مورد نیاز کشور می‌دانیم که بخشی از این فعالیت‌ها در حوزه‌ کشاورزی است.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که هم این دستاوردهای فناورانه مورد استفاده‌ وسیع در سطح ملی و حتی بین‌المللی قرار بگیرد و هم ماموریت‌های جدید به این نهاد واگذار شود.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: طرح‌های ما در این نهاد علاوه بر جنبه‌ محکم علمی، قابلیت تجاری‌سازی و کاربردی را نیز دارا است و ما آماده‌ پذیرش ماموریت به‌صورت حرفه‌ای و قراردادی هستیم.

مهندس حجتی نیز در این نشست با اشاره به نگاه خوش‌بینانه‌ فراوان نسبت به جهاددانشگاهی بیان کرد: باید نقاط اتصال بین این نهاد و وزارت جهادکشاورزی شناسایی شود و اتصال مستقیم، هماهنگ و مستمر بین ما به وجود بیاید.

وی با اشاره به مشکلات فراوان در آفت‌کش‌ها و سموم کشاورزی، اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال، کشاورزان ما در مبارزه با "کرم خراط"، سختی‌های فراوانی متحمل شده‌اند و در این زمینه نیاز به همکاری با جهاددانشگاهی داریم.

حجتی ادامه داد: جهاددانشگاهی می‌تواند در زمینه‌تولید تور و لوله در بحث پرورش ماهی در قفس و تعیین استاندارد برای آن، عهده‌دار مسوولیت شود.

وی افزود: ظرفیت خالی در تولید پرورش قارچ نیز از دیگر زمینه‌های همکاری ما می‌تواند باشد.

وزیر جهادکشاورزی با توجه به بازار رو به رشد و تولید وسیع بذر هیبریدی در کشور گفت: در این زمینه واردات زیادی انجام می‌دهیم و این عرصه برای جهاددانشگاهی کار فراوان می‌طلبد.

حجتی ادامه داد: در گیاهان دارویی و فرآوری آن، بازاریابی رنگ‌های خوراکی و تغذیه و تالیف دام نیز آماده‌ی همکاری با جهاددانشگاهی هستیم.

طبق اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی در این نشست، دکتر پورعابدی (معاون پژوهش و فناوری)، دکتر نصر اصفهانی (رییس پژوهشکده زیست‌فناوری پژوهشگاه رویان در اصفهان)، دکتر شیرازی(مدیر مرکز بیوتکنولوژی تولیدمثل پژوهشگاه ابن‌سینا)، دکتر رضازاده (رییس پژوهشکده گیاهان دارویی)، دکتر حسینی (معاون آموزشی پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی خراسان‌رضوی)، دکتر جانپور از پژوهشکده زیست فناوری، دکتر ورسه‌ای (رییس جهاددانشگاهی امیرکبیر)، دکتر طباطبایی (رییس جهاددانشگاهی تهران)، مهندس اصغری (رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات از جهاددانشگاهی) به بیان نکاتی در زمینه‌ امور مربوط به کشاورزی مانند اصلاح نژاد دام‌های سبک و داروهای دامی، اصلاح نژاد دام‌های سنگین، اهلی‌سازی، تکثیر و عصاره‌گیری گیاهان دارویی، تولید رنگ‌های خوراکی طبیعی و تولید زرشک، زعفران، عناب و قارچ‌های برنجی، دانش تولید تور پرورش ماهی در قفس، آفت‌کش‌ها و سموم و کشاورزی هوشمند پرداختند.