۰ نفر

10تیم جهاد کشاورزی به مناطق زلزله زده اعزام شد

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 317536
10تیم جهاد کشاورزی به مناطق زلزله زده اعزام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 10 تیم ارزیاب این سازمان برای بازدید و برآورد خسارت وارده به دام، اماکن دامی، صنایع کشاورزی در مناطق زلزله زده مستقر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، خسرو شهبازی روز دوشنبه پس از بازدید از تعدادی از روستاهای سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و شرکت در ستاد مدیریت بحران استان افزود: به منظور امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده، تمام امکانات و ماشین آلات سازمان جهاد کشاورزی در اختیار ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله زده قرار گرفته است.

وی گفت: پرسنل این سازمان در قالب 10 تیم از ساعات اولیه وقع زلزله به مناطق روستایی و عشایری اعزام شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر اکیپ های این سازمان، 16 اکیپ از اداره کل دامپزشکی با تجهیزات کامل دفن بهداشتی و ضدعفونی اماکن دامی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و در صورت احتیاج با هماهنگی های انجام شده، اکیپ های استان های همجوار نیز اعزام می شوند.

شهبازی از دامداران، مرغداران و آبزی پروران درخواست کرد در صورت تلفات دامی با شماره تماس 1512 اداره کل دامپزشکی استان تماس حاصل نمایند.

گفتنی است ، تاکنون 30 دستگاه تانکر آبرسان اداره کل امور عشایر نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.

این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و پارکها کشاند.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه 6.4 ریشتری یکشنبه شب سرپل ذهاب ، تاکنون 161 پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.

این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.