۰ نفر

حجتی: تکمیل زنجیره تولید راهگشای توسعه کشاورزی است

۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر: 316755
حجتی: تکمیل زنجیره تولید راهگشای توسعه کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر به دنبال توسعه منطقه ای هستیم باید زنجیره تولید شکل گیرد و تکمیل این زنجیره راهگشای توسعه کشاورزی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین افتتاح یک واحد صنعتی کشمش پاک کنی در شهرک صنعتی سهند ملایر افزود: ایجاد این زنجیره از مهاجرت و حاشیه نشینی شهرها جلوگیری می کند و ارزش افزوده ایجاد شده، در خود منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: خدماتی که قبل از تولید به صنایعی همچون خدماتی، غذایی و تبدیلی برمی گردد، باید در خود مناطق آن ایجاد شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه یکم آذرماه به منظور بازدید و افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی به شهرستان ملایر سفر کرد.

در سفر یکروزه وزیر جهاد کشاورزی چهار واحد صنعتی کشمش پاک کنی با اعتبار 65 میلیارد و 150 میلیون ریال به طور همزمان در شهرک صنعتی سهند و شوشاب ملایر به بهره برداری رسید.

همچنین طرح آبیاری نوین به مساحت 63 هکتار و اعتبار یک میلیارد و 390 میلیون ریال در روستای آورزمان از توابع بخش سامن افتتاح می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود وارد شهرستان نهاوند می شود که در جریان این سفر عملیات اجرایی کارخانه تولید قند این شهر آغاز، 109 طرح آبیاری نوین در سطح 2 هزار و 200 هکتار به صورت همزمان و طرح 300 هکتاری شبکه فرعی آبیاری و زهکشی افتتاح خواهد شد.