۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با اقتصادآنلاین خبر داد:

انتقال 100درصد سهام شرکت خدمات حمایتی به سازمان تعاون روستایی/ انتقال تا 20 روز دیگر

۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 316263
انتقال 100درصد سهام شرکت خدمات حمایتی به سازمان تعاون روستایی/ انتقال تا 20 روز دیگر

معاون وزیر جهادکشاورزی از انتقال 100 درصد سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به سازمان مرکزی تعاون روستایی تا 20 روز دیگر خبر داد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حسین شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اعلام این خبر افزود: واگذاری سهام با دستور مستقیم وزیر جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از دستور وزیر جهاد کشاورزی با سازمان خصوصی سازی وارد مذاکره شده‌ایم و درحال گذراندن مراحل نهایی واگذاری هستیم.

شیرزاد با بیان اینکه اتحادیه‌ها و تشکل‌های استانی ما پیش پرداخت خرید سهام شرکت خدمات حمایتی را فراهم کرده‌اند، افزود: قراردادهای اولیه مهیا شده و اکنون منتظر تائید نهایی سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد و دارایی هستیم.

به گفته شیرزاد؛ پس از واگذاری سهام به سازمان تعاون روستایی اقدامات و وظایفی جدیدی بنا بر ضرورت تعریف خواهد شد.

وی ایجاد زنجیره تحول در نظام تولید و توزیع تعاونی‌های روستایی را از جمله این اقدامات بر شمرد.

شیرزاد با تاکید بر اینکه پس از واگذاری، خرید سهام پتروشمی‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: با خرید سهام پتروشیمی‌ها تولید و توزیع کود روند بهتری پیدا می‌کند و مشکلات کشاورزان در این زمینه به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پاسخ به این پرسش که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی منحل خواهد شد، گفت: واگذاری 100 درصدی سهام به معنی انحلال شرکت خدمات حمایتی نیست، این شرکت پس از دوره انتقال با کارکرد و خدمات جدید اما با گستردگی بیشتر به خدمات رسانی خود به بخش کشاورزی ادامه می‌دهد.

شیرزاد اضافه کرد: در تعریف جدید وظایف، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از شبکه تعاونی‌های روستایی کمک خواهد گرفت.