۰ نفر

مدیرکل روابط بین‌المللی کشاورزی اتحادیه اروپا:

اروپا مشتری کشمش و قزل آلای ایران/ مجوز واردات اسب از ایران صادر شد

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 316027
اروپا مشتری کشمش و قزل آلای ایران/ مجوز واردات اسب از ایران صادر شد

مدیرکل روابط بین‌المللی کشاورزی اتحادیه اروپا گفت: امیدواریم واردت قزل‌آلا و کشمش را از ایران داشته باشیم ، ضمن اینکه مجوز واردات اسب از ایران صادر شده است.

به  گزارش اقتصادآنلاین، جان کلارک، امروز در همایش مشترک توسعه همکاری‌های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین ایران و اروپا اظهار کرد: همکاری های مشترک برای تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در دستور کار ما قرار دارد.

این مقام اروپایی اضافه کرد: اتحادیه اروپا نیز گوشت گوسفند کیفی و بدون آنتی بیوتیک دارد که  می‌تواند به ایران صادر کند.

کلارک با تاکید بر اینکه محصولات اروپایی استانداردهای بسیار  بالایی دارند، افزود: اگر ایران قصد دارد صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشد، باید استانداردهای ما را رعایت کند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه همکاری های مشترک با ایران از سال گذشته آغاز  شده است، تاکید کرد: این همایش فرصتی بزرگ برای رسیدن به توافقات بیشتر و گسترش همکاری های بین دو طرف است.

تحریم ها در روابط ایران و اتحادیه اروپا بی تاثیر است

مدیرکل روابط بین‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا، همچنین در حاشیه این همایش با اشاره به تنوع اقلیمی ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران از پتانسیل خوبی برای تولید محصولات کشاورزی برخوردار است، اتحادیه اروپا تصمیم دارد به کشور شما برای تولید بیشتر محصول با صرف منابع کمتر کمک کند.

وی ادامه داد: هر چند تا این لحظه بخش کشاورزی وارد تحریم‌ها نشده است، اما در صورت فشار امریکا اتحادیه اروپا همکاری خود با ایران را در این زمینه قطع نمی‌کند وهمچنان تبادلات ادامه خواهد یافت.

مدیرکل روابط بین‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا درباره راه حل پیشنهادی برای مقابله با تحریم بانک کشاورزی و جابه‌جایی منابع مالی نیزگفت: تدابیری برای حل این مشکل اندیشیده شده تا از طریق یک بانک خصوصی تحریم‌ها را دور بزنیم و به همکاری خود ادامه دهیم.