۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی:

کشاورزان برای دریافت وام اشتغال روستایی پشت درها مانده‌اند

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲
کد خبر: 315465
کشاورزان برای دریافت وام اشتغال روستایی پشت درها مانده‌اند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر به استان‌های مختلف کشور متوجه شدم کشاورزانی که منتظر دریافت وام اشتغال روستایی هستند پشت درها مانده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمود حجتی در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی برای اشتغال زایی در حوزه کشاورزی اظهار کرد: تا کنون 45 درصد از اعتباراتی که برای اشتغال زایی روستایی ابلاغ شده در سامانه کارا جذب شده است و ما منتظر ابلاغ مابقی اعتبارات هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در سامانه کارا برای وام اشتغال روستایی با وحی منزل در مقررات و دستورالعمل‌ها روبرو هستیم و این امر کشاورزان را با مشکل رو به رو کرده است.

حجتی خواستار رسیدگی ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور به این مشکلات شد.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ای که امروز به امضا رسید، افزود: این تفاهم نامه اشتغال زایی در بخش‌های است که در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته بود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآوری شد: ۱۸ درصد اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است در حالی که سهم سرمایه گذاری در کشاورزی نسبت به اقتصاد کشور بسیار پایین است.

حجتی در پایان سخنان خود میزان اشتغال در هر هکتار کشت آبی را 1 نفر و در هر هکتار گلخانه را 10 نفر عنوان کرد و گفت: تعداد اشتغال زایی با ایجاد زنجیره تولید در بخش کشاورزی بسیار بیشتر می‌شود.

در ادامه مراسم مرتضی شهیدزاده، رئیس صندوق توسعه ملی کشور، با تاکید بر اینکه قبل از دولت یازدهم کشاورزان برای گرفتن یک تراکتور یقه وزیر را می‌گرفتند، اظهار کرد: اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که بحث توسعه مکانیزاسیون مطرح است.

وی ادامه داد: برنامه دولت این است که در سال ۹۷ با تلفیق منابع صندوق، منابع بانک‌ها و دولت برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، با تکیه بر توان داخل، تامین اعتبار کند.

رئیس صندوق توسعه ملی کشور ادامه داد: صندوق توسعه ملی کشور تمام توان خود را بکار گرفته تا بتواند از گردنه‌های اقتصادی با موفقیت گذر کنیم.

شهیدزاده در پایان ابراز امیدواری کرد در دوران تحریم این صندوق در تامین رفاه مردم نقش خود را به خوبی ایفا کند.