۰ نفر

پرداخت ۹۵ درصدی مطالبات چایکاران

۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴
کد خبر: 313525
پرداخت ۹۵ درصدی مطالبات چایکاران

رییس سازمان چای از پرداخت حدود ۹۵ درصد مطالبات چایکاران در سال جاری خبر داد و گفت: مابقی مطالبات آنها که سهم کارخانه‌های تولیدکننده چای خشک است، به زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دولت هر ساله برگ سبز تولید شده در باغات چای را از چایکاران به صورت تضمینی خریداری کرده و بهای آن‌را با مشارکت کارخانه‌های تولیدکننده چای خشک، پرداخت می‌کند که این فرآیند معمولا از بهار تا پایان مهرماه ادامه دارد.

در این رابطه حبیب‌ جهان‌خواه - رییس سازمان چای - درباره‌ جدیدترین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای و پرداخت مطالبات چایکاران در سال جاری اینگونه توضیح داد که امسال حدود ۱۱۲ هزار و ۷۶۳ تن برگ سبز چای به ارزشی بالغ بر ۲۲۰.۳ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است که از مجموع پرداختی دولت و کارخانه‌ها، حدود ۹۵ درصد آن پرداخت شده و مابقی آن نیز به زودی به حساب چایکاران واریز می‌شود.

وی با اشاره به تولید ۲۵ هزار و ۳۶۶ تنی چای خشک در کشور، اظهار کرد: همه چای خشک تولید شده، فروخته شده است و هیچ مشکلی در بازار چای وجود ندارد.

رییس سازمان چای اعلام کرد: از میزان برگ سبز چای خریداری شده، ۱۲۶.۷ میلیارد تومان سهم دولت بود که تا تاریخ هشتم آبان‌ماه امسال همه آن پرداخت شده است و از سهم ۹۳ هزار میلیاردی کارخانه‌های تولیدکننده چای خشک نیز تنها ۱۱ میلیارد تومان آن باقی مانده که به زودی پرداخت می‌شود.