۰ نفر

قیمت انواع میوه در بازار

۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 313488
قیمت انواع میوه در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان این‌که کمبودی در عرضه میوه و سبزی وجود ندارد، احتمال داد که در روزهای پایانی سال و تنظیم بازار شب عید بازار میوه با کمبود سیب درختی روبرو شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ اسدالله کارگر  اظهار کرد: با نوسانات نرخ دلار، قیمت موز در بازار داخلی با نوسان همراه بود و در حال حاضر هر کیلوگرم موز به قیمت ۸۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان در میادین میوه و تره باز عرضه می‌شود و این در حالی است که حداکثر قیمت عرضه این میوه در واحدهای صنفی سطح شهر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این سؤال که آیا کشت و برداشت موز در جنوب ایران پاسخگوی نیاز خانواده‌ها هست یا خیر، گفت: موز داخلی به میزان انبوه تولید نمی‌شود و به دلیل ساختار و کیفیت، به عنوان میوه مجلسی از آن یاد نمی‌شود؛ از این رو تنها در واحدهای آبمیوه‌گیری برای شیر موز استفاده می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی که در ماه‌های اخیر با کمبود و افزایش قیمت مواجه بوده، با رد مسمومیت سیب‌زمینی در برخی نقاط کشور، خاطرنشان کرد: در چند وقت اخیر قیمت گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی روند نزولی گرفته و حداکثر قیمت هر کیلو سیب‌زمینی در سطح شهر ۱۸۵۰ تا ۲۵۰۰ تومان است.

کارگر افزود: گوجه‌فرنگی در ماه‌های اخیر با وجود فراوانی این محصول در بازار، تحت تأثیر تعطیلات ماه‌های محرم و صفر، صادرات بیش از حد و خرید برای تهیه رب قرار گرفت و قیمت هر کیلو از این محصول حداکثر ۵۰۰۰ تومان است.

وی شرایط عرضه و کیفیت میوه و سبزی را بسیار مناسب دانست و یادآور شد: در ماه صفر میزان تقاضا برای میوه با افت همراه بوده و این در حالی است که بازار با کمبود میوه روبرو نیست و تنوع بالای میوه در بازار وجود دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در رابطه با عرضه شلغم و لبو با توجه به نزدیکی به فصل سرد سال گفت: میزان عرضه شلغم و لبو بسیار مناسب و قیمت آن کاملاً منطقی است.

کارگر در پاسخ به این سؤال که هر سال با آغاز فصل سرد سال برای میوه شب عید دو قلم میوه سیب و پرتقال برای تنظیم بازار ذخیره‌سازی می‌شود و حالا آیا شرایط عرضه این دو محصول به گونه‌ای است که با ذخیره سازی خللی در بازار رخ ندهد؟ گفت: در سال جاری مشکلی در زمینه تولید و عرضه مرکبات وجود ندارد، اما احتمال داده می‌شود که در روزهای پایانی سال در عرضه سیب درختی بازار با کمبود مواجه شود که در این زمینه مکاتباتی صورت گرفه است.