۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

تسویه طلب چایکاران از کارخانه‌ها تا پایان آذر/ صادرات 9هزارتن چای خشک داخلی در شش ماهه نخست سال

۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 312894
تسویه طلب چایکاران از کارخانه‌ها تا پایان آذر/ صادرات 9هزارتن چای خشک داخلی در شش ماهه نخست سال

مدیراجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال گفت: کارخانه ها تا کنون 81.5 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران را پرداخت کرده اند و فقط 12 میلیارد تومان آن باقی مانده که تا پایان آذرماه سالجاری پرداخت می شود.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه امسال بازار چای داخلی در وضعیت مناسبی قرار داشت، اظهار کرد: تا کنون کارخانه ها موفق به فروش 80 درصد چای خشک استحصالی شده اند .

وی ادامه داد: امسال شاهد استقبال بیشتر مردم به دلیل افزایش آگاهی نسبت به سلامت چای داخلی بودیم، ضمن اینکه کارخانه ها نیز سرمایه گذاری زیادی در افزایش کیفیت تولیدات و بسته بندی خود داشتند.

حسنی با بیان اینکه رویکرد ارگان های دولتی به مصرف چای داخلی نیز خوب بوده است، افزود: بررسی مناقصه های ارگان های دولتی نشان می دهد 60 تا 70 درصد آنها به دنبال خرید چای داخلی هستند.

به گفته وی ؛ در حال حاضر 55 کارخانه چای سازی برند خود را ثبت و موفق به دریافت گواهی بهداشت و مهر استاندارد شده اند و تعداد زیادی از آن ها نیز محصول خود را صادر می کنند.

مدیراجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال درباره آخرین وضعیت صادرات چای داخلی از کشور، اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه حدود 9 هزارتن چای خشک از کشور صادر شد، اما خواست ما افزایش مصرف در بازار داخلی مصرف توسط مردم کشورمان است.

حسنی میزان صادرات چای خشک از کشور در سال گذشته را 30 هزارتن عنوان کرد.