۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

افزایش هزینه حمل و نقل هر کیلوگرم مرغ را 200تومان گران‌تر کرد/ فقط 10استان واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 312590
افزایش هزینه حمل و نقل هر کیلوگرم مرغ را 200تومان گران‌تر کرد/ فقط 10استان واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند

رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران گفت: کامیونداران خارج از نرخ بارنامه از مرغداری وجه دریافت می‌کنند که به طور میانگین هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ را 200 تومان افزایش داده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمد یوسفی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه مشکلات تولید در صنعت مرغداران از سال گذشته تشدید شده است، اظهارکرد: با اعتصاب کامیونداران مشکلات آن‌ها بیشتر شد به نحوی که مرغداران در مقطعی با خرده گندم شکم مرغ‌ها را سیر می‌کردند.

وی ادامه داد: محدویت عرضه نهاده‌های دامی به مرحله‌ای رسیده بود که مرغداران با مراجعه به سیلوها اقدام به خرید خرده گندم می‌کردند.

یوسفی با بیان اینکه در این شرایط انبار شرکت پشتیبانی امور دام کشور و کارخانه‌های خوراک دام خالی بود، افزود: اکنون نیز شرایط بهبود چندانی نیافته و مرغداران با پرداخت هزینه بالا و صرف زمان بیشتر نهاده‌ها را تامین می‌کنند.

به گفته وی؛ در حال حاضر صنعت مرغداری علاوه بر تامین نهاده با تهدیدهای دیگری رو به رو است که یکی از آن‌ها آغاز فصل سرد و تهدید شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

یوسفی اضافه کرد: هر چند تامین واکسن برای مرغداران گوشتی با واردات و تولید موسسه واکسن و سرم سازی رازی تامین شده است، اما سازمان دامپزشکی تعداد مشخصی از استان‌ها را تحت پوشش طرح واکسیناسیون این بیماری قرار داده است.

رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران تعداد استان‌های تحت پوشش طرح واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را 10 مورد عنوان کرد و افزود: این استان‌ها کانون‌های اصلی شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند اما تهدید این بیماری برای سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

یوسفی به مرغداران استان‌های خارج از طرح توصیه کرد: مرغداران سایر استان‌ها هر چه سریعتر واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از شیوع این بیماری را انجام دهند چراکه هزینه آن در شرایط کنونی اقتصاد بسیار سنگین خواهد بود.